انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 3533569
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری دوره‌های مشترک و کوتاه‌مدت در حوزه علوم قرآن و معارف اسلامی به زودی منعقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست مشترک علیرضا احمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدطه هاشمی، معاونت فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، بابک فرزانه، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام مرتضی قدیمی، قائم مقام مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران به منظور هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی بین دو مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران برگزار شد.
در ابتدا احمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران با اشاره به جایگاه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی گفت: در سطح استان تهران بیش از دو هزار تشکل قرآنی اعم از مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن و عترت شهری و خانه‌های قرآن و عترت روستایی داریم که همه اینها در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و غیره در حال فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: ظرفیت مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به حدی بالاست که سالانه بیش از صدها قرآن‌پژوه از این مؤسسات در رشته‌های مختلف گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.
احمدی با اشاره به ظرفیت مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان تهران، افزود: اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای فرهنگ غنی قرآن و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را دارد که با توجه به ظرفیت بسیار وسیع و غنی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت می‌توان یک هم‌افزایی جدی در پیشبرد اهداف قرآنی و توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی بین دانشجویان ایجاد کرد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران عنوان کرد: این اتحادیه آمادگی امضای تفاهم‌نامه برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مشترک در حوزه علوم قرآن و معارف اسلامی را با دانشگاه آزاد اسلامی دارد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدطه هاشمی، معاونت فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد اسلامی، عنوان کرد: نمایشگاه آثار هنری با موضوع قرآن و عترت طی ماه جاری در همدان برگزار می‌شود. همچنین دوره‌های حفظ، قرائت و مفاهیم نیز به صورت متداول در حال برپایی است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های قرآن و عترت این پژوهشکده در سراسر کشور، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تفاوتی که با دانشگاه‌های دیگر دارد داشتن پسوند اسلامی است و رشته‌های گسترده‌ای مرتبط با علوم قرآنی در سراسر کشور دارد و لذا از این ظرفیت باید برای تعمیق بخشیدن به فعالیت‌های قرآن و عترت استفاده کنیم لذا در بخش‌های آموزش قرآن نیز می‌توانیم گام‌های مؤثری برداریم.
هاشمی اضافه کرد: مؤسسات قرآنی زیادی در سطح کشور وجود دارد که قرآن‌آموزانشان می‌توانند به دانشگاه‌ها راه یابند و در مقطع کارشناسی رشته‌های علوم قرآنی مشغول به تحصیل شوند و تخفیفی هم برای آنها درنظر گرفته شود که در این راستا طی ارتباطی که بین مؤسسات قرآنی سراسر کشور با دانشگاه‌ها برقرار می‌شود، از لحاظ ارتقای تحصیلات علوم قرآنی غنی‌تر خواهند شد.
طی این جلسه مقرر شد، تفاهم نامه همکاری برای برپایی دوره‌های کوتاه‌مدت با موضوعات قرآنی با اعطای گواهینامه مشترک بین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور امضا شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرادی
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۹:۳۴
0
0
بالاخره اتحادیه استان تهران یا اتحادیه کشور
captcha