تاکید رهبر معظم انقلاب بر احیای شب‌های خاطره
کد خبر: 3604060
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

تاکید رهبر معظم انقلاب بر احیای شب‌های خاطره

گروه ادب: دبیر هماهنگی دیدار فعالان انقلاب و دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان معظم‌له،‌ عنوان کرد: ایشان بر احیای شب‌های خاطره و ادامه یافتن این جریان، همچنین ثبت بدون اغراق آنها تأکید کردند.

سیدمهدی ابطحی، دبیر هماهنگی دیدار فعالان انقلاب و دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره دیدار اخیر این گروه از افراد با معظم‌له که در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد،‌ عنوان کرد: این برنامه در قالب شب خاطره بود که طی سومین جلسه در محضر رهبر معظم انقلاب همزمان با سوم خرداد برگزار شد.

وی در ادامه این توضیح افزود: این جلسه به همت دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری برپا شد. مدت 20 سال است که جلسات شب خاطره به صورت منظم در پنج‌شنبه اول هر ماه برگزار می‌شود که این رویکرد در حوزه هنری مراکز استان‌ها نیز پا گرفته است.

دبیر هماهنگی دیدار فعالان انقلاب و دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: طی شش ماه دوم سال گذشته، 45 برنامه استانی شب خاطره برپا شد. این برنامه‌ها به صورت متنوع و در قالب دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، راهیان نور و کارهای تخصصی برای واحدهای هنری صورت می‌گیرد.

ابطحی ادامه داد: مدت زمانی بود که به دنبال برپایی جلسه‌ای در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم تا اینکه جلسه شب خاطره هماهنگ و در سوم خرداد برگزار شد. در این برنامه مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان‌ها، نویسندگان و راویان دفاع مقدس از سراسر کشور نیز حضور داشتند. همچنین برخی از مدیران و هنرمندان حوزه هنری هم در جلسه حاضر بودند.

وی در بیان توضیحاتش گفت: اتفاقی که افتاد این بود که تعدادی از حضار که فعالان حوزه روایت و خالق اثر هستند، خاطرات متنوعی را روایت کردند که این تنوع به تفاوت حضور آنها در جنگ و روایات آنها بازمی‌گشت.

ابطحی از اجرای سرود مدافعان حرم توسط گروه ارغوان در این دیدار یاد کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در نخستین سخنانشان بر احیا و زنده نگاه‌داشتن شب‌های خاطره تاکید کردند. ایشان پیش از این نیز بر این موضوع اصرار داشتند و در این جلسه نیز بر آن تاکید کردند که این جلسات ادامه یابد و آن را مفید دانستند.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با این مضمون که خاطرات جنگ، گنجینه‌ای ماندگار و سرمایه‌ای ملی است،‌ ادامه داد: معظم‌له بر این اصرار داشتند که این جریان ادامه پیدا کند و خاطرات علاوه بر اینکه به صورت مکتوب و بی‌اغراق بیان شود، در قالب تولید اثر نیز خروجی داشته باشد.

ابطحی در پایان سخنانش از تاکید مقام معظم رهبری بر بحث راهیان نور یاد کرد و گفت: توجه و فعالیت هنرمندان اهل ذوق به این حوزه و توجه به عرصه ایثار و شهادت از جمله موضوعات مربوط به این بحث بود.

captcha