طرح بشارت؛ از 13 سال فعالیت تا چاپ کتاب‌های «باق»
کد خبر: 3609329
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
در نمایشگاه قرآن معرفی شد؛

طرح بشارت؛ از 13 سال فعالیت تا چاپ کتاب‌های «باق»

گروه ادب: طرح زبان‌آموزی قرآن بشارت از فعالیت 13 ساله خود تا چاپ کتاب‌های «باق» در نمایشگاه قرآن را معرفی کرد.

محمدحسن رزاق، مدیر مؤسسه زبان‌آموزی قرآن بشارت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حضور این مؤسسه در نمایشگاه قرآن گفت: امسال ما به این دلیل در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن شرکت کردیم که ارتباطات بیشتری با مخاطبان داشته باشیم، اصول کار این مؤسسه براساس تربیت مربی بوده و کسانی که علاقه‌مند هستند قرآن را به صورت زبان‌آموزی بیاموزند، می‌توانند یاد بگیرند و زمینه کاری نیز برای آنها فراهم می‌شود تا در آموزشگاه‌های بشارت و یا مدارس این شیوه را آموزش دهند.

وی افزود: افراد به صورت تخصصی آموزش‌هایی را می‌گذرانند تا بتوانند قرآن را به وسیله زبان‌آموزی آموزش دهند و در این راستا تاکنون توانسته‌ایم بیش از 14 هزار مربی تربیت کنیم.

رزاق ادامه داد: فعالیت این مؤسسه از حدود سال 82 آغاز شده و در حال حاضر در بیش از 257 نقطه تهران فعالیت می‌کنیم؛ روشی که در این مؤسسه به کار گرفته می‌شود، زبان‌آموزی است و افراد در اثر تمرین و تکرار به عربی قرآن تسلط پیدا می‌کند و کتاب‌هایی که در این راستا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تحت عنوان کتاب‌های «باق» بوده و استقبال زیادی از این کتاب‌ها شده است.

وی در ادامه گفت: این کتاب‌ها طی 16 سال در سلسله آموزشی قرار گرفته و در ابتدا به صورت جزوه بود که اکنون به صورت کتاب در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. این کتاب‌ها از سوی گروهی زبده و باسواد مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفته و تدوین شده است و آموزش‌های مربوط به 30 جزء قرآن را شامل می‌شود.

رزاق عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مؤسسه بشارت به صورت ترم‌بندی بوده و آموزش‌ها در یازده ترم تکمیل می‌شود و کل قرآن را فرامی‌گیرند و کسانی که از توانایی بیشتری برخوردار هستند، می‌توانند این دوره‌ها را در زمان کمتری به پایان برسانند. 

مدیر مؤسسه بشارت در ادامه به هدف این مؤسسه اشاره کرد و گفت: دست‌یابی به مهارت‌های علمی مانند شنیدن، مکالمه، درک معانی و ... از اهداف عمده این مؤسسه است، از سوی دیگر با توجه به اینکه زبان رسمی کشور، فارسی است؛ از این رو سعی می‌شود در این مؤسسه، قرآن‌آموزان در محیطی قرار گیرند که آموزش برای آنها تسهیل شود.

رزاق با بیان اینکه دوره‌های این مؤسسه به صورت حضور و غیرحضوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: بارها شنیده بودم که قرآن کتابی است که در جامعه ما خوانده می‌شود، اما فهمیده نمی‌شود و به دلیل این موضوع انگیزه‌ای شد تا این مؤسسه را راه‌اندازی و خلأ موجود را پر کنیم که با تلاش‌هایی که طی این سال‌ها داشتیم به این هدف رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: این مؤسسه از علاقه‌مندان به گذراندن این دوره‌ها، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ثبت‌نام کرده و تخفیف ویژه برای آنها در نظر گرفته است.

گفتنی است، بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) تا 26 خردادماه دایر است.

captcha