2 رشته‌ای شدن «اسراء» در ایستگاه هفتم
کد خبر: 3615582
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

2 رشته‌ای شدن «اسراء» در ایستگاه هفتم

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفتمین سری از مسابقه تلویزیونی اسراء به زودی در دو رشته قرائت و دعاخوانی روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برنامه تلویزیونی اسراء به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما است که در این برنامه شاهد برگزاری مسابقه در رشته‌های قرائت تقلیدی، حفظ، دعاخوانی و اذان بوده‌ایم و در سال جاری نیز این مسابقه همراه با تغییراتی نسبت به ادوار گذشته روی آنتن رفت.
بنابر این گزارش سری اخیر این مسابقه تلویزیونی به صورت تولیدی روی آنتن رفت که در چهار رشته قرائت تقلیدی و ویژه نوجوانان زیر 16 سال برگزار شد، اما بنابر تصمیمات جدید برنامه‌سازان این مسابقه قرار است هفتمین سری این مسابقه با رویکرد دیگری تقدیم علاقه‌مندان شود.
در سری هفتم شاهد حضور شرکت‌کنندگان و برگزاری مسابقه به صورت سابق هستیم و برنامه به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت، علاوه بر این، محدودیت سنی برای این دوره نیز وجود ندارد و همه افراد می‌توانند در رشته‌های قرائت تقلیدی از منشاوی، عبدالباسط و مصطفی اسماعیل و همچنین دعاخوانی در این مسابقه شرکت نمایند.
به گزارش ایکنا، نحوه حضور در این مسابقه بدین صورت است که علاقه‌مندان باید یک فایل تصویری شامل معرفی کامل خودشان مانند: نام و نام خانوادگی، سن، شهر و رشته شرکت در مسابقه را ضبط کرده و به آی دی Esra_TV8@  ارسال کنند.
علاوه بر این شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید فایل تصویری دیگری که شامل تلاوت قطعات خواسته شده یا دعاخوانی فراز مورد نظر است نیز ارسال کنند که برای ضبط این فایل‌‌ها می‌توان از دوربین تلفن همراه نیز استفاده کرد. فایل‌هایی که از استاندارهای لازم برخوردار باشند، انتخاب خواهند شد و پس از این که فایل‌ها بررسی شد در صورتی که مورد تأیید قرار گیرد مسئولان این برنامه تلویزیونی با قاری یا دعاخوان تماس خواهند گرفت.
فرازی که مربوط به رشته دعاخوانی است، این بخش از دعای ندبه است که «اَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلآءَ، اَیْنَ الْمَنْصُورُ عَلى مَنِ اعْتَدى عَلَیْهِ وَافْتَرى،اَیْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذى یُجابُ اِذا دَعى، اَیْنَ صَدْرُ الْخَلائِقِ ذُوالْبِرِّ وَالتَّقْوى،اَیْنَ ابْنُ النَّبِىِّ الْمُصْطَفى، وَابْنُ عَلِىٍّ الْمُرْتَضى، وَابْنُ خَدیجَةَ الْغَرّآء، وَابْنُ فاطِمَةَ الْکُبْرى،بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى وَنَفْسى لَکَ الْوِقآءُ وَالْحِمى»
در ادامه، صوت قطعات رشته قرائت تقلیدی ارائه می‌شود.

قطعه تلاوت منشاوی
کد
دریافت

قطعه تلاوت مصطفی اسماعیل
کد
دریافت

قطعه تلاوت عبدالباسط
کد
دریافت
captcha