برگزاری دوره آموزشی «تربیت مربی تخصصی تدبر در قرآن‌»
کد خبر: 3616414
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

برگزاری دوره آموزشی «تربیت مربی تخصصی تدبر در قرآن‌»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دوره آموزشی تربیت مربی تخصصی تدبر در قرآن‌ کریم شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، لیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان شمالی اعلام کرد: مرکز تربیت مدرس بجنورد برای نخستین بار در استان خراسان شمالی، دوره آموزشی تربیت مربی تخصصی تدبر در قرآن‌ کریم را برگزار می‌کند.

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم، ادامه داد: با توجه به آیات قرآن، خداوند یکی از فلسفه‌های نزول قرآن‌ را تدبر در آیات الهی آن بیان کرده و متأسفانه علیرغم همه تلاش‌های انجام شده برای مهجوریت‌زدایی از قرآن‌ کریم، بحث تدبر در قرآن در محافل قرآنی جامعه اسلامی قدری مهجور مانده و کمتر به آن پرداخته شده است و تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بر تدبر در آیات الهی نیز وظیفه ما را در این زمینه دوچندان می‌سازد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی، یکی از دلایل مغفول ماندن بحث تدبر در قرآن کریم را عدم وجود اساتید و مربیان مجرب در این زمینه عنوان و اظهار کرد: تربیت مربی تدبر در قرآن‌ کریم یعنی پرورش نیروی انسانی متخصص و زمینه‌سازی برای ورود عملی قرآن به لایه‌های زندگی و کاربردی  کردی آیات قرآن در جامعه و در این صورت است که یکی دیگر از اهداف ما از برگزاری این دوره که حمایت معنوی از محافل و جلسات قرآنی سطح شهر و حتی استان است نیز محقق خواهد شد.

شکرانی در پایان خاطر‌نشان کرد: این مرکز از علاقه‌مندان که مدرک کارشناسی و یا کاردانی با ۴ سال سابقه تدریس فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی دارند ثبت‌ نام می‌کند. همچنین شهریه دوره مذکور ۸۰ هزار تومان بوده و به افرادی که حدنصاب امتیاز را کسب کنند، گواهینامه اعطا می‌شود.

لذا متقاضیان این دوره می‌توانند برای ثبت‌ نام به نشانی، خیابان طالقانی شرقی، خیابان پارک شهر، چهار راه نگارستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبقه پائین نگارخانه مراجعه کنند.
captcha