دیدار خدا با زبان روزه؛ توفیق شهید تقوی
کد خبر: 3617470
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
حجت‌الاسلام دعوتی بیان کرد:

دیدار خدا با زبان روزه؛ توفیق شهید تقوی

گروه دانشگاه: شهید تقوی، انسانی خود ساخته، متعهد و تلاشگر بود که سرانجام پیک اجل در چهره‌ای خونین به ملاقات ایشان رفت و در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه و لبان تشنه، لباس شهادت به تن پوشید و از این دیار فانی به آن سرای باقی پرواز کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در آستانه چهلمین روز شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایکنا که در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی، به فیض شهادت نائل آمد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن دعوتی، کارشناس و پژوهشگر قرآن، یادداشتی درباره این شهید نگاشته و آن را در اختیار ایکنا قرار داده است که را در ادامه می‌خوانید.
3شنبه///دیدار با لقاءالله با زبان تشنه
صبح روز شنبه بود که به اداره آمدیم و با کمال تعجب تصویر بزرگی از جناب تقوی را به دیوار اداره دیدم و از علت آن جویا شدم، با کمال تعجب با نام شهید تقوی مواجه شدم، واقعا مدتی مات و مبهوت ماندم که شگفتا جناب تقوی دوست عزیز ما هم به صف شهدا پیوست و دیگر در میان ما نیست و یا اینکه او پرواز کرد و ما را تنها در این دار دنیا رها کرد، خدایش غرق رحمتش فرماید، «عاش سعیدا و مات شهیدا». بی‌اختیار این دو بیتی در نظرم آمد که: در مسلخ عشق جز نکو را نکشند/ آهو صفتان زشت خود را نکشند/ گر عاشق صادقی ز‌ کشتی مگریز/ مردار بود هر آنکه او را نکشند.

تلاش برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ایکنا در خارج از مرزها
شهید تقوی در سال 1389 به ریاست خبرگزاری قرآنی ایکنا منصوب شد و از همان آغاز کار خود را بسیار جدی شروع کرد، چند ماهی نگذشته بود که با هیئتی عازم لبنان و سوریه شدند، در آنجا با راهنمایی یکی از ایرانیان مقیم لبنان از مناطق جنگی لبنان، محل بمباران قانا و شهرهای نزدیک مرز اسرائیل دیدن کردند و همچنین از موزه جنگ «ملینا» بازدید نمودند، که اینجانب نیز در معیت ایشان بودم، همچنین در این سفر از مخفی گاه‌های بچه‌های حزب‌الله در داخل کوه‌های مشرف بر مرزهای اسرائیل دیدن به عمل آمد. در این سفر ضمن ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با مسئول رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بیروت، جناب گل حسنی ملاقات کردند و قرارهایی پیرامون همکاری‌های دفتر رایزنی با خبرگزاری قرآنی ایکنا منعقد گردید.

در این سفر با جناب آقای شیخ علی جابر، معاون روحانیت سیدحسن نصرالله ملاقات شد. متعاقب این قرارداد به عنوان شروع همکاری حدود 25 نفر از دانشجویان حزب‌الله، به ایران مسافرت کردند که ضمن ملاقات با حضرات آیات در قم و مشهد، کلاس‌های آموزشی نیز برای آنان به اجرا درآمد. نامبرده با هیئات همراه نیز مسافرتی به دمشق و ملاقات با شخصیت‌های علمی و فرهنگی داشت، در این سفر مقرر شد شعبه‌ای از خبرگزاری ایکنا در بیروت افتتاح شود که اخبار قرآنی بیروت و دمشق را پوشش دهد که به علت برخی موانع این شعبه عملیاتی نشد.

دیدار با لقاءالله با زبان روزه و لبان تشنه
شهید تقوی، انسانی خودساخته، متعهد و تلاشگر بود که از سابقه طولانی در جبهه و همکاری با رزمندگان برخوردار بود، در طول مدیریت ایشان برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی متعددی را راه‌اندازی کرد و اخبار را به زبان‌های گوناگون ترجمه و منعکس نمود، ایشان به مدت دو سال هم به درس خارج مقام معظم رهبری حضور یافت و پس از دوران مدیریت، وارد کارهای فرهنگی مجلس شورای اسلامی شد که سرانجام در صبح روز چهارشنبه، 17 خردادماه جاری که روز کاری ایشان نبود، پیک اجل در چهره‌ای خونین به ملاقات ایشان رفت و در ماه مبارک رمضان و در حال روزه و با زبان تشنه لباس شهادت به تن پوشید و از این دیار فانی به آن سرای باقی پرواز کرد. خدایش با اجداد بزرگوارش محشور فرماید.
captcha