جامعه قرآنی خود را موظف به حضور در مسابقات قرآن بدانند
کد خبر: 3639400
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲

جامعه قرآنی خود را موظف به حضور در مسابقات قرآن بدانند

گروه مسابقات: دبیر ستاد اجرایی چهلمین دوره مسابقات قرآن در ارومیه گفت: در جامعه باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود تا فرد دغدغه‌مند قرآنی، خود را موظف به حضور در مسابقات قرآنی بداند.‍‍

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شاهد برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه هستیم، با توجه به برگزاری این رخداد عظیم در شهر ارومیه، جشنواره غیر قرآنی دیگری نیز در این شهر برپا شده است که می‌توانست با هماهنگی مسئولین برگزاری جشنواره‌ها در این شهر به زمان دیگری موکول شود تا مردم شهر ارومیه در مسابقات قرآن حضور چشمگیر به هم رسانند.
در رابطه با استقبال کم مدعوین و مردم شهر ارومیه در روزهای نخست مسابقات قرآن، مهدی کاتب، دبیر ستاد اجرایی چهلمین دوره مسابقات قرآن ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا گفت: معمولا در روزهای اول مسابقات قرآن در سراسر کشور نیز استقبال چندانی از سوی مدعوین نمی‌شود اما با شروع بخش‌های پر مخاطب‌تر از جمله قرائت و حفظ، استقبال بیشتر خواهد شد.
وی پیرامون چگونگی نحوه دعوت از مدعوین بیان کرد: قبل از برگزاری مسابقات، کمیته مدعوین هماهنگی‌های لازم را با نهادها و دستگاه‌های مربوطه انجام داد و با اتحادیه مؤسسات قرآنی هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شد.
کاتب افزود: با توجه به همزمانی مسابقات قرآن و جشنواره انگور در شهر ارومیه، تبلیغات جشنواره انگور با 10 بنر در سطح شهر و مسابقات قرآن با 250 بنر در سطح شهر و ورودی‎های شهرستان‌ها انجام شده بود. این سؤال به ذهن می‌رسد که مشکل تبلیغ این رویداد قرآنی بوده است یا تغییر ذائقه مردم شهر؟ یکی از دلایل حضور کمرنگ مردم در سالن مسابقات این است که مسابقات قرآن کریم به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های سیما پوشش داده می‌شود و مخاطب تا دغدغه قرآن و فعالیت قرآنی نداشته باشد در سالن حضور پیدا نمی‌کند، کما اینکه ما می‌نوانستیم در نهادها و دستگاه‌ها و نقاظ مختلف شهر، وسیله ایاب و ذهاب به سالن مسابقات و پذیرایی داشته باشیم اما چند درصد این مخاطبان از روی علاقمندی به اینگونه مسابقات خواهند آمد؟! ما قصد پاک کردن صورت مسئله را نداریم، باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
دبیر ستاد اجرایی چهلمین دوره مسابقات قرآن در ارومیه گفت: شرکت در اینگونه مسابقات باید به شکلی فرهنگ‌سازی شود تا فردی که از تلویزیون آن را مشاهده می‌کند خود را موظف به حضور در مسابقات بداند. ما تبلیغات وسیعی در سطح شهر و شبکه‎های اجتماعی داشتیم و از تمامی نهادها و دستگاه‌ها و قاریان شهر برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل آوردیم، اما با استقبال آنها نسبت به این مسابقات مواجه نشدیم. در واقع از جامعه قاریان و حافظان و همچنین مؤسسات قرآنی شهر ارومیه که نزدیک به 100 مؤسسه قرآنی هستند گله‌مند هستیم که توقع دعوت شخصی از جانب ستاد برگزاری مسابقات را داشتند در صورتی که آنها باید خود را موظف به شرکت در مراسم‌های قرآنی بدانند.

محسن رضایی، مدیرعامل تشکل‌های قرآنی استان آذربایجان غربی نیز درباره همزمانی مسابقات قرآن و تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مدغم گفت: مجمع عمومی اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی و تشکل‌های مردمی استان آذربایجان غربی، طبق جدول زمانبندی شده، روز پنجشنبه و همزمان با مسابقات قرآن برگزار می‌شود. به این منظور ما از مؤسسات قرآنی دعوت شده به مجمع عمومی خواستیم، نمایندگان و قرآن آموزانشان در زمان برگزاری مجمع عمومی، در سالن مسابقات حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه اطلاع رسانی آنطور که باید صورت نگرفت و در چند روز اخیر است که ما تمهیدات و وسیله‌های ایاب و ذهاب برای مؤسسات قرآنی در شهرهای استان را تهیه دیدیم و به صورت مجازی و با تماس تلفنی، مؤسسات قرآنی را به شرکت در این مسابقات دعوت کردیم. که خوشبختانه در روزهای اخیر، تعداد زیادی از مؤسسات قرآنی، در سالن مسابقات حضور به هم رساندند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۱:۰۲
0
0
عزیز من این نشاندهنده شکست سناریوی مسابقات است و اینکه دیگر با مسابقات نمیشود توده مردم را به سمت قرائت قران کشاند .
حیف این بودجه عظیم که هر ساله از مرحله شهرستانی تا کشوری هزینه میشود و هیچ دست اوردی در جهت فرهنگ سازی قرانی ندارد
و عده ای ذینفع از اینکه مجری یا داور ویا تازنده مسابقات هستند حسابی به جیب میزنند و تقریبا هیچ دستاوردی نصیب علاقه مند شدن مردم ندارد
و اگر این عرصه مشتری خود را نداشته باشد روز به روز کمرنگتر میشود و این است محصول بی تدبیری های مسئولان
captcha