مواکب اربعينيه؛ تریبون وحدت ملی در عراق کوچک
کد خبر: 3659901
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

مواکب اربعينيه؛ تریبون وحدت ملی در عراق کوچک

گروه بین‌الملل: مواکب اربعینیه استان «دیاله» عراق با آگاهی‌بخشی نسبت به رسالت انسانی قیام امام حسین(ع)، به تریبونی برای تقویت وحدت ملی و مبارزه با فرقه‌گرایی و طایفه‌گرایی تبدیل شده‌‌اند.

تاکید بر وحدت ملی در موکب‌های حسینی استان دیالهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»؛ علی احمد طاهر، رئیس شورای مواکب حسینی استان دیاله عراق در این باره گفت: این شورا با هماهنگی موکب‌های خدمت‌رسانی مستقر در مسیر‌های اصلی میان شهرهای بعقوبه و بغداد، برای نخستین بار برنامه‌هایی به منظور آگاهی‌بخشی به زائران حسینی نسبت پیام انسانی قیام امام حسین(ع) اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به این که هدف از اجرای این برنامه‌ها، تقویت وحدت ملی و کنار گذاشتن فرقه‌گرایی است، گفت: قیام امام حسین(ع) پیامی انسانی برای همه جهانیان دارد که تحقق اصل سازگاری میان اقوام براساس صلح، عدالت و انصاف از جمله اهداف این پیام است. 

علی طاهر احمد همچنین از توزیع کتابچه‌هایی در میان زائران با موضوع اهمیت همبستگی ملی در مقابله با افراطی‌گری و تأکید بر این موضوع که قیام امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان از هر نژاد و مذهبی است، خبر داد.

رئیس شورای هیئت‌های حسینی استان دیاله عراق در ادامه با اشاره به استقبال از این طرح، تصریح کرد: این برنامه تأثیرات مثبت زیادی در تقویت وحدت ملی در استانی که خود عراقی کوچک محسوب می‌شود، خواهد داشت.

گفتنی است، ده‌ها هزار تن از اهالی استان دیاله در مراسم زیارت اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت می‌کنند و در حال حاضر بیش از 400 موکب در مسیر‌های اصلی میان بعقوبه و بغداد خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) را بر عهده دارند/.
captcha