تبیین «زیبایی‌شناسی قرآن» در دانشگاه «مونستر» آلمان
کد خبر: 3669475
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

تبیین «زیبایی‌شناسی قرآن» در دانشگاه «مونستر» آلمان

گروه بین‌الملل: مهند خورشید، مدیر مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه مونستر آلمان گفت: تبیین مباحث مربوط به زیبایی‌شناسی قرآن کریم یکی از مأموریت‌های این مرکز است.

تبیین «زیبایی‌شناسی قرآن» در دانشگاه مونستر آلمانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری wakionline.com؛ مهند خورشید، استاد دانشگاه مونستر آلمان ضمن سخنانی در سمینار «مطالعات اسلامی در آلمان؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که در دانشکده علوم دانشگاه قاهره برگزار شد، در این باره گفت: کشور آلمان دارای 5 مرکز در حوزه مطالعات اسلامی است که دو شاخه مختلف دارد.

وی افزود: شاخه نخست مطالعات اسلامی در کشور آلمان مربوط به گروه خاصی از افراد نبوده و مسلمانان و غیرمسلمانان می‌توانند به تحصیل مشغول شوند، اما در شاخه دوم مطالعات شریعت اسلامی در حوزه‌هایی همچون ایمان محقق و پژوهشگر به خداوند و پیامبر اسلام است و علوم اسلامی به عنوان نظریه و نگرش منطقی و عقلی برای فهم دین تدریس می‌شود.


خورشید با تأکید بر جنبه‌های زیبایی‌شناسی قرآن گفت: در کشور آلمان کتابی با عنوان «خداوند زیباست» منتشر شده‌ که به بحث پیرامون زیباشناسی قرآن از خلال بررسی زیبایی‌های الفاظ قرآنی می‌پردازد.


وی با اشاره به این که در آلمان 2 هزار مسجد وجود دارد که بیشترین ائمه جماعات این مساجد از کشور ترکیه هستند.

گفتنی است دانشگاه مونستر دانشگاهی دولتی است که در شهر مونستر است و از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان و از مراکز مهم تحقیقی در آلمان و اروپا به شمار می‌رود/.

captcha