اعزام گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی نوجوانان مؤسسه «بینه» به کشور ترکیه
کد خبر: 3719370
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

اعزام گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی نوجوانان مؤسسه «بینه» به کشور ترکیه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ تعداد 10 نفر از نخبگان قرآنی موسسه بینه در قالب گروه تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم برای اجرای برنامه‌های قرآنی به کشور ترکیه اعزام خواهند شد.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه قرآنی بینه با هدف معرفی توانمندی‌های قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف، زمینه سازی برای برقراری ارتباط قرآنی و فرهنگی و بستر سازی جهت تعامل قرآنی در زمینه‌های آموزشی و تبلیغی با کشورهای دیگر، همواره تلاش کرده است.

در این راستا، مؤسسه تصمیم دارد، نخبگان قرآنی خود را به کشورهای مختلف در اقصی نقاط جهان اعزام کند.

پس از چند اعزام موفق، روز جمعه 11 خردادماه، 10 نفر از قاریان ممتاز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیّنه همچون علیرضا باقری، متین حق شناس، مجتبی بشیری، نوید فرازنده، عمید فرازنده، علی نصیری، محمد نصر اصفهانی، ابوالفضل صباغ، امیر مقدس و حسین رحمانی با دعوت جمعی از مسئولان فرهنگی کشور ترکیه به منظور تلاوت قرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان عازم کشور ترکیه خواهند شد.

/اعزام گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی نوجوانان مؤسسه «بینه» به کشور ترکیه
میانگین سنی این گروه در محدوده نوجوان است که همگی از قاریان ممتاز مؤسسه و استان اصفهان هستند. طی 11 سال گذشته، اعزام این گروه سنی برای اعزام‌های خارج از کشور از بدو انقلاب تا کنون کم نظیر و حتی بی نظیر بوده است، اما با توجه به جذابیت اجراهای نوجوانان با سنین پایین برای مخاطبان و تاثیر دوچندان برنامه‌های آنها، موسسه بینه تصمیم به اعزام این عزیزان گرفته است.

این قاریان نوجوان با حضور در مراکز و محافل قرآنی و همایش‌ها و مراسم‌هایی که مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های پر فضیلت قدر در این کشور برگزار می‌شود. علاوه بر تلاوت‌های ترکیب فردی و جمعی، برنامه‌هایی نیز با موضوع رمضان و قرآن به زبان‌های مختلف عربی و ترکی اجرا خواهند کرد.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی بینه اصفهان در سال گذشته نیز 25 نفر از قاریان ممتاز خود را در قالب دو گروه تواشیح و هم‌خوانی و قاریان فردی به کشورهای گرجستان، لبنان و سوریه اعزام کرده بود که به گفته مسئولان و مدیران فرهنگی قرآنی کشورهای دعوت کننده، اجراهای آنها تاثیر فوق العاده و جذابیت ویژه ای برای مردم آن کشورها داشته است.

انتهای پیام

captcha