حضور در آثار مناسبتی را با کارهای دیگر عوض نمی‌کنم
کد خبر: 3720006
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
پروانه معصومی:

حضور در آثار مناسبتی را با کارهای دیگر عوض نمی‌کنم

گروه هنر ــ یک پیشکسوت بازیگر گفت: به اندازه حضور در کارهای مناسبتی را دوست دارم که آن با کارهای دیگر عوض نمی‌کنم، چون زبان روزه‌دار بازیگر و لحظات افطار در هیچ یک از ایام سال وجود ندارد.

حضور در آثار مناسبتی را با کارهای دیگر عوض نمی‌کنم

پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که در ماه رمضان متناسب با این ماه می‌بایست برنامه‌های شاد روی آنتن سیما رود، اظهار کرد: سال‌ها بود که عادت داشتیم در ماه رمضان شاهد پخش سریال‌های طنز باشیم، اما متاسفانه این رویکرد یک یا دوسالی است که رنگ باخته است! این کم توجهی در حالی است که ماه مبارک برای تمامی مسلمانان جهان ایام شادی و میهمانی خداوند است. نکته دیگر این‌که عدم بخش سریالی طنز در این ماه سبب شده مردم تماشای بازپخش سریال «پایتخت» را به کار‌های جدید سیما ترجیح دهند.

وی درباره اشتیاقش برای حضور در کار‌های مناسبتی اظهار کرد: من در چند سریال که در ایام ماه مبارک تولید شده حضور داشته‌ام و لحظاتی که در این دوران سپری کردم قابل قیاس با دیگر ایام سال نیست، چون وقتی بازیگر یا کارگردان با زبان روزه مشغول به کار است، کیفیت کارش بسیار با دیگر ایام سال متفاوت است، همچنین من به عنوان بازیگر اگر خود روزه‌دار باشم، پیامی که در کارم به آن می‌پردازم بهتر و بیشتر بر دل و جان تماشاگر می‌نشیند.

معصومی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها مدعی هستند که پشت دوربین سریال‌های مناسبتی چندان با فضای ماه مبارک همخوان نیست؟ چنین توضیح داد: بی‌انصافی است اگر بخواهیم زحمات هنرمندان این مرز و بوم را با چنین مسائلی زیر پا بگذاریم، چون در هر قشری ممکن است افرادی وجود داشته باشند که نسبت به ماه رمضان متعهد نیستند، اما این مطلب را نمی‌توان به همه تعمیم داد. در سینما نیز وضعیت به همین گونه است. من به شخصه در کار‌هایی که حضور داشته‌ام بیشتر عوامل با زبان روزه مشغول به کار بود‌ه‌اند.

وی با اشاره به این‌که آثار مناسبتی هم دارای نقاط قوت است هم ضعف، گفت: ابتدا باید بگویم که در کار‌های ماه رمضان سختی وجود دارد، اما آن را نباید به عنوان نقطه ضعف قلمداد کرد. منظور از سختی نیز این است که گروه برای مدت طولانی مجبور هستند شبانه روز کار کنند تا اثر مربوط را به پخش برساند. این فشار در برخی مواقع برای بازیگر طاقت‌فرسا می‌شود، اما در کنار این مطلب میزان مخاطبی که کار‌های مناسبتی به خود اختصاص می‌دهند کمی از بار دشواری‌ها می‌کاهد.

این بازیگر در پایان تاکید کرد: هر فیلمساز یا بازیگری دوست دارد که کارش دیده شود. این مهم نیز بهترین دستمزدی است که برای هر هنرمند می‌توان قائل شد. در ایام ماه مبارک نیز مخاطبان تلویزیون بسیار زیاد هستند، برای همین اگر یک کار بتواند با تماشاگر ارتباط برقرار کند تا مدت‌ها در یاد و خاطره باقی خواهد ماند. نکته دیگری که در این میان به ذهنم می‌رسد این است که آثار مناسبتی سیما نباید به صورت رو و مستقیم موضوعات دینی را مد نظر قرار دهند، چون تجربه نشان داده چنین کار‌هایی با استقبال تماشاگران مواجه نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha