معضل کاهش دانشجو تنها با ارتقای کیفیت آموزشی قابل حل است
کد خبر: 3733050
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
طیبی تاکید کرد:

معضل کاهش دانشجو تنها با ارتقای کیفیت آموزشی قابل حل است

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به بحث جدی کاهش دانشجو، اظهار کرد: این مسئله تنها با ارتقای کیفیت آموزشی قابل حل است و ما در جهاد دانشگاهی در کنار نگاه اقتصادی، بر ارائه آموزش با کیفیت خوب تاکید داریم.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، صبح امروز ۲ مرداد در مراسم تکریم معاون سابق و معارفه معاون جدید آموزشی این نهاد در سالن کنفرانس حوزه ریاست دفتر مرکزی، با اشاره به نزدیک بودن سالگرد جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: از ابتدا در این نهاد سعی بر این بوده است که تزریق امید به جامعه انجام شود و جامعه هم منتظر خبر‌های خوش از جهاد دانشگاهی است و استقبال مطبوعات نیز در آستانه‌ سالگرد این نهاد تاییدکننده این مطلب است که منتظر حرف نو و جدیدی از جهاد دانشگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه در معاونت آموزشی به لحاظ کمی و کیفی در سال‌های اخیر، ارتقای خوبی داشته‌ایم، بیان کرد: کمک به مهارت‌آموزی و کمک به واحد‌ها و سایر معاونت‌های جهاد دانشگاهی از کار‌های مهم این معاونت بوده است.

دکتر طیبی با اشاره به درآمد خوب جهاد دانشگاهی در زمان تصدی هاشمی، گفت: چشم‌انداز درآمدی خوبی در این معاونت قابل ترسیم است؛ ضمن اینکه این درآمد باید همراه با کیفیت محتوا و محیط آموزشی ارتقا پیدا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با توجه به تخصص و شباهت‌های زیاد حوزه‌ی اشتغال و آموزش برای انتخاب بیجندی، اظهار کرد: بحث اصلاح ساختار و سبک‌سازی در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی توسط یک تیم کارشناسی دنبال می‌شود و احتمال ادغام حوزه‌ی اشتغال و آموزش در صورت تایید کارشناسی‌ها انجام خواهد گرفت و این سبک‌سازی در ساختار اداری جهاد دانشگاهی با توجه به شرایط امروز یک ضرورت است.

وی با تقدیر از زحمات هاشمی، وظیفه‌ سنگین وی بر ریاست دانشگاه علم‌وفرهنگ را یادآور شد و بیان کرد: انتظار داریم این دانشگاه در دهه‌ ۱۴۰۰، جزء برترین دانشگاه‌های ایران در زمینه‌ی کارآفرینی و اشتغال باشد و جایگاه دانشگاه علم‌وفرهنگ را در نسل سوم دانشگاه‌های پیشرو ببینیم.

دکتر طیبی درباره‌ نظارت در حوزه‌ آموزش گفت: از دکتر بیجندی انتظار داریم که بحث نظارت در معاونت آموزشی را علاوه بر حوزه‌ آموزش‌های کوتاه‌مدت در موسسات علمی کاربردی و آموزش عالی به‌صورت جدی پیگیری نماید.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به بحث جدی کاهش دانشجو، اظهار کرد: این مسئله تنها با ارتقای کیفیت آموزشی قابل حل است و ما در جهاد دانشگاهی در کنار نگاه اقتصادی، بر ارائه آموزش با کیفیت خوب تاکید داریم.

هاشمی، معاون سابق و رئیس جدید دانشگاه علم‌فرهنگ نیز در این مراسم در تشریح عملکرد معاونت آموزشی در زمان تصدی آن، بیان کرد: فعالیت‌های حوزه‌ آموزشی براساس برنامه‌های توسعه‌ جهاد دانشگاهی و اسناد بالادستی و همچنین اولویت‌های این حوزه پیگیری شد.

وی گفت: درآمد در حوزه‌ آموزش، کمک زیادی به جهاد دانشگاهی کرد و سال ۹۵ درآمد سالانه در حدود ۷۰ میلیارد و سال ۹۶، این رقم به حدود ۱۰۶ میلیارد افزایش پیدا کرد و در حوزه‌ آموزش نیز حدود ۲۱۰ میلیارد کسب درآمد کرده‌ایم.

هاشمی ادامه داد: این رقم‌ها تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت جهاد دانشگاهی در این حوزه است و با حمایت بیشتر و اصلاح ساختار معاونت آموزشی، این ظرفیت تا حدود ۳ برابر قابل ارتقا است.

معاون سابق آموزشی جهاد دانشگاهی در تشریح بخش دیگری از عملکرد این معاونت در زمان تصدی خود، بیان کرد: آموزش‌های مجازی در این دوره مورد توجه ویژه قرار گرفت؛ همچنین پروژه‌های ملی در حوزه‌ آموزش که صرفا فقط آموزشی نیست و بحث‌های اجرایی و ... را دنبال می‌کند، جدی گرفته شد.

وی افزود: باید در حوزه‌ علمی کاربردی ظرفیت‎ها را بالا برد و افزایش همکاری‌ها بین معاونت‎‌ها پیگیری شود.

بیجندی، معاون جدید آموزشی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با ابراز امیدواری به افزایش فضای دوستانه و همدلی در این معاونت و ارائه گزارش‌های امیدبخش در حوزه‌ آموزش، اظهار کرد: اولویت اول جهاد دانشگاهی در این حوزه، ارتقای کیفیت خدمات آموزش به جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی در معاونت آموزشی، افزایش توانمندی‌های بین بخشی و بالا بردن سطح تعامل در جهاد دانشگاهی است که قرارداد با شرکت هوآوی در گذشته یک نمونه‌ عینی این تعامل‎ها بود.

گفتنی است در پایان این مراسم، متن حکم ریاست بیجندی به‌عنوان معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و هم‌چنین هاشمی به‌عنوان رئیس دانشگاه علم‌وفرهنگ خوانده شد.
 
انتهای پیام
captcha