ایمان به خدا در تفكر و توجه به مردم است/ دولت سود حاصله از تغییرات نرخ ارز را به مردم برگرداند
کد خبر: 3750737
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
آیت‌الله دژكام:

ایمان به خدا در تفكر و توجه به مردم است/ دولت سود حاصله از تغییرات نرخ ارز را به مردم برگرداند

گروه اجتماعی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به مشكلات اقتصادی در جامعه و گرفتاری‌های مردم در این عرصه، خواستار توجه به قشر محروم شد و تأكید كرد:‌ ایمان به خدا و پیامبر(ص) یعنی فکر کنیم و مردم را در نظر بگیریم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 5 مهرماه در یادواره شهدای بخش ارژن ضمن گرامیداشت یاد 115 شهید این بخش به برگزاری این مراسم اشاره كرد و گفت: این بلندگوها بر اساس عقیده و ایمان برپا شده است و آن چیزی که پشت فریاد ما هست یک باور عمیق دینی و مذهبی است که اگر کوه‌ها از جای خود جا به جا شوند باورهای ما تغییری نخواهد کرد.

باورهای اهل یقین هیچگاه تغییر نمی‌كند
وی افزود: اینکه می‌گوییم مسلمان به اصول دین خود باید یقین داشته باشد این یقین یعنی باور تغییرناپذیر که هر چه شود و بگذرد در روزگار ما مطمئن باشیم آنکه اهل یقین است، باورهایش نسبت به جهان آفرینش، امروز و فردای بشریت، اهل بیت(ع)، قرآن و پیامبران تغییر نخواهد کرد.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه مردم ما مردان و زنانی هستند که آرمان‌های انقلابی خود را با بصیرتی که دارند پیش می‌برند، گفت: به تعبیر امیرالمؤمنین علی(ع) در مورد برخی از اصحاب خود که فرمودند حَمَلُوا بَصَائِرَهُمْ عَلَی أَسْیَافِهِمْ یعنی بصیرت و باورهای عمیق دینی خود را بر روی تفنگ گذاشتند و حرکت می‌کنند.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: این تفنگ برای حمایت از آن عقیده است و این است که خدای متعال به صدای پای اسب‌های مجاهدین قسم می‌خورد. خدا به حرکت‌هایی که به ظاهر صرفاً یک کار نظامی است، قسم می‌خورد. این قسم‌ها برای این است که این حرکت‌ها می‌خواهد عقیده و باور عمیق دینی را جلو ببرد.

باورها و وظایف خود را مرور كنیم
وی با تأكید بر اینكه وظیفه امروز ما این است كه باورها و وظایف خود را مرور كنیم، گفت: امروزه می‌بینیم که دشمنان برای ایجاد تزلزل در ما و باورهایمان خیلی تلاش می‌کنند. از نظر آن‌ها این کار از زلزله 10 ریشتر قوی‌تر است که مثلاً در عرض چند روز نرخ ارز را بالا می‌برند تا به مردم ما لطمه بزنند و این باورهای ما هست که جلوی آن‌ها را می‌گیرد.
آیت‌الله دژكام تأكید كرد: عقیده به خدا و پیامبر و روز قیامت است که ما را نگه می‌دارد و جلو می‌رویم اما دشمنان این باورها را قبول ندارند و فکر می‌کنند می‌توانند ما را به هم بریزند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با یادآوری اینكه انسان در ایران یک نوع دیگری زندگی می‌کند، گفت: دیگران ظاهر انسانیت را دارند اما ایرانیان رشید، پا در رکاب انقلاب و منتظر امام زمان(عج) نوع دیگری تفکر و اندیشه دارند. خدا برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند صلوات می‌فرستد زیرا در سخت‌ترین امتحانات الهی مثل فولاد آب دیده می‌ایستند.
وی با یادآوری آیاتی از قرآن كریم گفت: خدا در قرآن کریم می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید می‌خواهید شما را راهنمایی کنم به مسیری که شما را از عذاب دردناک نجات دهد. شهدا رفتند و نجات پیدا کردند و اینکه می‌گوییم شهید است یعنی آن طرف کارشان درست شده است و برای خود عزت، آبرو، سربلندی، مقام شفاعت، همنشینی با انبیا و دیدن جمال خدا را به دست آوردند.

ایمان درجات بسیاری دارد
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه خداوند به كسانی كه ایمان آورده‌اند می‌فرماید ایمان بیاورید، گفت: مشخص است ایمان درجات بسیاری دارد و ما در کدام درجه ایمان هستیم؟ کسانی که ایمان آوردید خدا می‌فرماید ایمان بیاورید یعنی باورتان را تقویت کنید و رشد دهید. دشمن و شیطان در جهت ربودن ایمان شما هست و باید ایمان خود را تقویت کرد.

تقویت ایمان به عمل صالح است
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه تقویت ایمان به عمل صالح است، گفت: نشان دهیم در عمل که خدا را باور داریم. بعضی این باور برایشان وجود ندارد.
وی با اشاره به برخی از ظلم‌هایی كه ممكن است در جامعه رخ دهد،‌ گفت:‌ جوان نابینایی پیش من آمد و گفت همسرم نیز نابینا است و در اتاقی زندگی می‌کردیم و صاحب خانه بیرونمان کرد. کسی که این رفتار را با این جوان نابینا کرده است خدا را در نظر نمی‌گیرد. این خیلی بی انصافی است و كجای این ایمان است؟ از این نوع ظلم‌ها تنها چیزی که می‌توان گفت این است که خدا را نمی‌شناسند. امروز جامعه ما مبتلا به دردهایی از این سنخ است، خصوصاً در این روزهایی که مردم گرفتار هستند این کارها را نکنید.

ایمان به خدا در تفكر و توجه به مردم است
وی با تصریح اینكه ایمان به خدا و پیامبر یعنی فکر کنیم و مردم را در نظر بگیریم، گفت: کف کوچه و خیابان گرفتاری برای مردم زیاد است اما ما مردم با ایمان این گرفتاری‌ها را از سر رد می‌کنیم. نشان دادن ایمان امروز یعنی هر کس دستش می‌رسد برای برادر و خواهر هموطن خود کاری را انجام دهد. اگر کسی می‌تواند و انجام ندهد روز قیامت در برابر شهدای بزرگواری که جان خود را فدا کرد، خیلی خجالت خواهد کشید.
آیت‌الله دژكام یادآور شد: ایمان بیاورید یعنی از این سنخ کاری که نشانگر ایمان باشد را انجام دهید نه اینکه اعتنایی نکنید و به تعبیر مشهور ککش هم نمی‌گزد و انگار نه انگار که یک انسانی گرفتار است.
وی با بیان اینكه مردم می‌دانند گره بسیاری از کارها به دست مسئولان باز نمی‌شود اما وقتی تلاش مدیر مربوطه را میبینند با خود می‌گویند این مسئول هم به فکرمان بود و دلش سوخت، گفت: مدیران و مسئولان بیش از همه زیر سئوال هستند ولی بقیه مردم هم تکلیف دارند و همه می‌خواهیم برای روز قیامت آبرو داشته باشیم. مردم در راه خدا باید با مال و جان خود جهاد کنید.

دولت سود حاصله از تغییرات نرخ ارز را به مردم برگرداند
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به تغییرات نرخ ارز گفت: تغییر نرخ ارز برای دولت بد نشده است و دولت باید به میدان بیاید. امروز مردم گرفتار هستند و اگر دولت از این قضیه سود برده است باید سود حاصله را به مردم برگرداند. اگر برنگرداند به مشکل می‌خورد. این قضیه تغییر نرخ ارز تیغ دولبه است و اگر دولت درست کار نکند، مردم ناراضی خواهند بود.

کلید گرفتاری‌های مردم امروز به دست دولت است
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه کلید گرفتاری‌های مردم امروز به دست دولت است چون درآمد حاصل از تغییر نرخ ارز به دست دولت آمده است، گفت: دوباره کاری نکند که پولدارها پولدارتر شوند و باید سود حاصله را برگرداند به مردمی که زیر چرخ روزگار گرفتار هستند. دولت باید به مردم ثابت کند که در سختی‌ها کنار مردم هست. امیدواریم که به لطف خدا امیدمان در این جهت ناامید نشود.
وی ادامه داد: ثروتمندان کجا هستند؟ امروز در جامعه ثروتمندان باید به میدان بیایند. اگر پولدار به فکر فقیر باشد خدای متعال هم در دنیا هم در آخرت عزت می‌دهد. چون آخرت مهم‌تر است خدا اول آخرت را گفته است. دنیا با همه خوبی‌ها وسختی‌ها می‌گذرد و تمام می‌شود اما آخرت نمی‌گذرد و زمانی که به روز قیامت می‌رسیم تازه اول کار است.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه جهاد، ایمان، خدمت به مردم، نیت صادقانه و کار برای خدا بهتر است، گفت: اگر این کارها را کنید خدا گناهان شما را می‌بخشد و در قیامت بی آبرو نمی‌شوید و کار خوب است که شما را بهشت می‌رساند.

به یاری خدا امید داشته باشیم
وی این نكته را یادآور شد كه ما دلمان می‌خواهد با کشورهای دنیا دوست باشیم. در این زمینه هم تلاش کردیم اما خدا گفته است چرا به امید کمک آن‌ها هستید؟ خودم کمک می‌دهم. خدا کمک دهد بهتر است یا ترامپ کمک دهد؟ خودتان مقایسه کنید، اگر در عمق دل خدا را قبول داشته باشید نیاز به تذکر ما طلبه‌ها نیست.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه طبق آیات قرآن پیروزی نزدیك است،‌ گفت: ما اگر مشکلی در کارهایمان داریم از درون خودمان هست. وقتی رهبر معظم انقلاب مکرر می‌گوید به توان داخلی کشور تکیه کنید و پای خدا بایستید و خدا کمکتان می‌دهد باز ما منتظر کشورهای خارجی هستیم؟از آمریکا بریده‌ایم و منتظر انگلیس و فرانسه هستیم؟ آن‌ها به کمک ما نمی‌آیند.

امید به غیر خدا، امیدی واهی است
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تأكید بر اینكه باید امیدمان را از غیر خدا قطع کنیم و به خدا امید ببندیم و پیروی نتیجه مستقیم این کار خواهد بود، گفت:‌زمان جنگ ما خیلی تنهاتر بودیم و وضع از امروز سخت‌تر بود اما دل آن‌ها با خدا بود و شهدا رفتند و عزیز شدند و پیروز شدیم. امروز هم در عرصه نبرد اقتصادی که دشمن راه انداخته است اگر دل به خدا ببندید پیروزی نزدیک است و مژده به مومنان که ایستادگی و مردانگی و مقاومت شما نتیجه‌اش پیروزی خواهد بود.
انتهای پیام

captcha