کتاب «هیئت‌های عزاداری در جامعه ایران» نقد می‌شود
کد خبر: 3785469
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
در نشستی؛

کتاب «هیئت‌های عزاداری در جامعه ایران» نقد می‌شود

گروه جامعه ــ نشست علمی نقد و بررسی کتاب 11 بهمن «هیئت‌های عزاداری در جامعه ایران» در قالب دوازدهمین نشست هیئت‌پژوهی برگزار می‌شود.

کتاب «هیئت‌های عزاداری در جامعه ایران» نقد می‌شودبه گزارش ایکنا، نقد و بررسی کتاب «هیئت‌های عزاداری در جامعه ایران» به همت جامعه ایمانی مشعر و با حضور حجت‌الاسلام‌ اسلامی تنها و جبار رحمانی، مؤلف کتاب، برگزار می‌شود.
 
این نشست ساعت 15 روز پنج‌شنبه، 11 بهمن ماه جاری  در شبستان امام علی (ع) جمکران برگزار می‌شود.
 
یادآور می‌شود، این اثر پیش از این در خبرگزاری ایکنا رونمایی شده بود که می‌توانید متن گزارش نشست مذکور را در اینجا بخوانید.
 
این کتاب در ۲۲۲ صفحه به مقوله «هیئت‌های مذهبی» در جامعه ایران از نگاه انسان‌شناختی و جامعه‌شناسی می‌پردازد. ایدۀ محوری این کتاب نیز لزوم حمایت و حفاظت از تنوع سنت‌های عزاداری و ممانعت از دخالت و دست‌کاری نهاد‌های قدرت در آن‌هاست.

نشست‌های هیئت‌پژوهی به همت جامعه ایمانی مشعر و با هدف نگاهِ عمیق به پدیده هیئت و بررسی ابعاد مختلف آن، و همچنین در راستای ارج نهادن به تلاش‌های علمی اندیشمندان، طلاب و دانشجویان در حوزه‌های گوناگونِ مرتبط با هیئت برگزار می‌شود.

موضوع این نشست‌ها، «هیئت» با تمامی جوانب و ابعاد و زوایا است. مدیریت هیئت، ستایشگری، منبر، اقتصاد هیئت، فقه هیئت، تاریخ هیئت، هنر هیئت و رسانه هیئت بخشی از موضوعات کلانِ نشست‌های هیئت‌پژوهی است. قالب و روش برگزاری نشست‌ها نیز به ارائه و سخنرانی محدود نخواهد بود و گستره‌ای از رونمایی از کتاب، گفت‌وگو و میزگرد تا بازخوانی تحلیل، تجربه‌پژوهی، تاریخ شفاهی، ایده‌پردازی، آینده‌پژوهی و... را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha