مستند «شرقی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اکران می‌شود
کد خبر: 3794387
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

مستند «شرقی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اکران می‌شود

گروه اندیشه ــ فیلم مستند «شرقی» درباره زندگی و آثار توشیهیکو ایزوتسو، به حضور مسعود طاهری، کارگردان فیلم و جمعی از اصحاب الهیات و فلسفه، دوشنبه، 13 اسفند، در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات اکران عمومی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ فیلم مستند «شرقی» درباره زندگی و آثار توشیهیکو ایزوتسو، به حضور مسعود طاهری، کارگردان فیم و جمعی از اصحاب الهیات و فلسفه، دوشنبه، 13 اسفند از ساعت 13:30 در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، ساختمان علوم پایه، سالن علامه طباطبایی اکران عمومی می‌شود.

همچنین مهرداد عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات طی یادداشتی پیرامون این فیلم بیان کرد: فیلم مستند «شرقی» ساخته مسعود طاهری پرتره‌ای است از توشیهیکو ایزوتسو که از طریق گفت‌وگو با نزدیکان و شاگردان و محققان آثار او، زندگی و اندیشه‌های این اسلام‌شناس نامدار ژاپنی را به تصویر می‌کشد. از دور و نزدیک شاهد زحمات کارگردان جوان این فیلم در چند سال اخیر بوده‌ام و می‌دانم که برای تهیه این فیلم مصاحبه‌هایی فراوان با افرادی متعدد از کشورهای گوناگون به زبان‌های مختلف انجام داده است. خود من ـ به‌رغم حضور در فیلم ـ هنوز این مستند را ندیده‌ام و مشتاقانه‌ در انتظارم تا روز سیزدهم اسفندماه همراه با استادان و دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات و میهمانان علاقه‌مند به شخصیت ایزوتسو و نوشته‌های او به تماشای این مستندِ حدوداً دوساعته بنشینم.

تا جایی که اطلاع دارم، عده‌ای از استادان و محققان حوزۀ الهیات و فلسفه نیز در این اکران حاضر خواهند بود. امیدوارم با حضور جمعی فرهیخته در جلسه، این امکان فراهم آید که پس از پایان نمایش فیلم گفت‌گویی مفید میان حاضران در حضور فیلم‌ساز صورت پذیرد. با سپاس ویژه از مسعود طاهری عزیز که صمیمانه دعوتم را پذیرفت و بدون هیچ چشم‌داشتی حاضر به نمایش عمومی اثرش در دانشگاه شد؛ و نیز تشکر از دوستان و همکاران دانشگاه که امکان نمایش فیلم را فراهم آوردند.

یادآور می‌شود، تماشای این فیلم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام

captcha