اپلیکیشن جامع «استاد مطهری» رونمایی می‌شود + معرفی و دانلود
کد خبر: 3808510
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
عصر امروز؛

اپلیکیشن جامع «استاد مطهری» رونمایی می‌شود + معرفی و دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری عصر امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، از نرم‌افزار موبایل و سامانه جامع استاد شهید مطهری رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ عصر امروز شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری از نرم‌افزار موبایل و سامانه جامع استاد مطهری با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور همچون؛ علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید، غلامعلی حدادعادل و آیت‌الله محقق‌داماد رونمایی می‌شود.
 
این اپلیکیشن توسط بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری و با همکاری و اخذ مجوز از انتشارات صدرا تولید و منتشر شده است. در این نرم‌افزار برای اولین بار متن همه کتاب‌های شهید مطهری در نسخه اندروید به صورت رایگان عرضه می‌شود. امکان جست‌و‌جوی پیشرفته در متن و فهرست کتاب‌ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی آثار شهید مطهری، سخنرانی‌های شهید مطهری و کتاب صوتی آثار از دیگر امکانات و بخش‌های این نرم‌افزار است.

این نرم‌افزار در بخش کتاب‌های استاد، تمامی کتاب‌های شهید مطهری را با مجوز انتشارات صدرا به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار داده است. همچنین امکان خرید اینترنتی نسخه چاپی کتاب‌ها از فروشگاه اینترنتی انتشارات صدرا نیز وجود دارد. سامانه کتابخوانی که در این اپلیکیشن لحاظ شده است، شامل امکاناتی ازجمله امکان تغییر فونت، تغییر اندازه متن، تغییر فاصله بین خطوط، تغییر نور صفحه و تبدیل به حالت شب، رفتن به صفحه دلخواه، ذخیره لیست آخرین کتب خوانده شده در بخش کتاب‌های من برای دسترسی سریع کاربر به‌منظور ادامۀ مطالعه، صفحه‌بندی کامل کتب برای مطالعۀ آسان در گوشی موبایل، تطبیق شماره صفحات کتاب‌ها با نسخه چاپی آن‌ و ذکر نوبت چاپ و سال انتشار هر کتاب به منظور امکان ارجاع دادن به کتاب‌ها برای محققان و پژوهشگران بدون نیاز به مراجعه به نسخه چاپی، امکان کپی کردن و اشتراک‌گذاری متن کتاب هنگام مطالعه و معرفی اجمالی همه کتاب‌ها است.
 
http://www.motahari.ir/sites/default/files/content/images/story/98-02/07/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B4%DB%B2%DB%B2_%DB%B1%DB%B4%DB%B2%DB%B3%DB%B2%DB%B3.png

همچنین دسترسی به فایل صوتی (سخنرانی استاد یا کتاب صوتی) مرتبط با هر کتاب، دسترسی سریع به کتاب‌هایی که قبلا توسط کاربر مطالعه شده در بخش فعالیت‌های من و جست‌وجو در متن آثار از دیگر قابلیت‌های این برنامه است. البته بخش جست‌وجوی اپلیکیشن این امکان را فراهم می‌آورد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، کلمات مورد نظر خود را در همه آثار شهید مطهری جستجو کنید. این امکان برای اولین‌بار است که به صورت قابل استفاده در گوشی‌های موبایل عرضه می‌شود و یکی از امکانات منحصر به فرد این نرم‌افزار است.

به گزارش ایکنا، اگر علاقه‌مند به مطالعه آثار استاد مطهری هستید، ولی زمان و فرصت کافی برای این کار ندارید، می‌توانید در هنگام رانندگی یا زمانی که در اتوبوس یا مترو یا تاکسی هستید یا هر زمان مناسب دیگری به این کتاب‌ها گوش دهید. در این کتاب‌های صوتی آثار استاد شهید مطهری، توسط دو گوینده حرفه‌ای خانم و آقا قرائت شده و بین قرائت ترجمه آیات و احادیث، پاورقی‌ها، نقل قول‌ها، تیتر‌ها و میان‌تیتر‌ها برای درک بهتر مطالب کتاب توسط شنونده، تمایز ایجاد شده است.

در این بخش، بیش از ۲۰ کتاب صوتی از آثاری که به قلم استاد شهید نگارش یافته، قابل دسترسی است. شما می‌توانید نسبت به خرید لوح‌فشرده و یا خرید اینترنتی و دانلود فایل کتاب‌های صوتی اقدام کنید. دسترسی سریع به کتاب‌های صوتی که قبلا توسط کاربر خریداری شده در بخش کتاب‌های صوتی من و همچنین بخش فعالیت‌های من از دیگر ویژگی‌های این برنامه است.
 
http://www.motahari.ir/sites/default/files/content/images/story/98-02/07/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B4%DB%B2%DB%B2_%DB%B1%DB%B4%DB%B2%DB%B4%DB%B3%DB%B6.png

یکی از بخش‌های این برنامه سخنرانی است، در این قسمت، آرشیو نسبتاً کاملی از سخنرانی‌های استاد مطهری (حدود ۵۷۰ ساعت) قرار گرفته است که می‌توان نسبت به دریافت و شنیدن آن‌ها به صورت رایگان اقدام کرد. همچنین برای سهولت در دسترسی به سخنرانی مورد نظر امکان جست‌وجو در عنوان سخنرانی‌ها و جست‌وجوی موضوعی امکان‌پذیر است. همچنین امکان دسترسی سریع به سخنرانی‌هایی که قبلا توسط شما دانلود شده، در بخش سخنرانی‌های من و بخش فعالیت‌های من، وجود دارد.

یکی دیگر از این بخش‌ها دوره‌های آموزشی است. در این بخش می‌توانید از هر نقطه ایران و حتی خارج از ایران در دوره‌های الکترونیکی سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری شرکت کنید. دوره‌هایی که به تدریج در این بخش فعال می‌شود شامل «برگزاری کلاس‌های آنلاین رفع اشکال و پاسخ به سؤالات درباره محتوای هر کتاب توسط اساتید مجرب آثار شهید مطهری»، «برگزاری کلاس‌های آنلاین کتاب‌های شهید مطهری بر اساس سیر مطالعاتی مورد تأیید بنیاد با حضور اساتید مطرح آثار شهید مطهری»، «برگزاری دوره‌های الکترونیکی آزاد و آفلاین برای عموم علاقه‌مندان بر اساس تولید دروس الکترونیکی و ضبط فیلم کلاس اساتید مطرح آثار شهید مطهری»، «برگزاری دوره‌های تربیت مربی ویژه مدرسان آثار شهید مطهری»، «برگزاری دوره‌های ضمن خدمت با همکاری سازمان‌ها و نهادها» و «برگزاری آزمون‌های آنلاین پایان دوره‌های سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه کانون‌ها و مؤسساتی که اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش حضوری می‌کند» است.
http://www.motahari.ir/sites/default/files/content/images/story/98-02/07/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B4%DB%B2%DB%B2_%DB%B1%DB%B4%DB%B2%DB%B3%DB%B0%DB%B8.png

بخش دوره‌های آموزشی این نرم‌افزار امکانات و ویژگی‌هایی دارد که ازجمله آن می‌توان به برگزاری کلاس‌های آنلاین از طریق نرم‌افزار Adobe Connect، شرکت در آزمون‌های آنلاین از طریق اپلیکیشن، مشاهده آنلاین نتیجه هر آزمون بلافاصله بعد از شرکت در آزمون، امکان تعریف پیش‌نیاز برای دوره‌ها، امکان منوط شدن شرکت در هر درس به گذراندن دروس قبلی آن دوره، برگزاری آزمون آنلاین براساس بانک سؤالات و ارائه سؤالات تصادفی به کاربر، برگزاری چند آزمون آنلاین در هر دوره (آزمون‌های پایان هر درس و آزمون پایان دوره) و محاسبه نمره نهایی دوره بر اساس ضریب تعیین شده برای هر آزمون، ارائه کارنامه نمرات آزمون‌های دوره و ضرایب آن‌ها و نمره نهایی دوره به کاربر، صدور گواهینامه پایان دوره و امکان دسترسی کاربر به گوهینامه از طریق خود اپلیکیشن و دسترسی سریع به دوره‌هایی که هر کاربر شرکت کرده در بخش فعالیت‌های من اشاره کرد.
 
برای دریافت رایگان این برنامه اینجا را کلیک کنید.
 
انتهای پیام
captcha