شورای توسعه فرهنگ قرآنی مشروعیت خود را از دست ندهد/ ضرورت اجرای فوری بیانیه
کد خبر: 3837933
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام امیدیان:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی مشروعیت خود را از دست ندهد/ ضرورت اجرای فوری بیانیه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات لرستان گفت: اگر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نتواند بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کند، یقیناً مشروعیتی برای مردم در حوزه قرآن نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: آنچه مدت‌ها برای مجموعه مؤسسات قرآنی انتظار می‌رفت، بحث ایجاد نهاد مستقلی بود که بتواند از جایگاه و شأنیت آن‌ها هم در جامعه و هم در بین دستگاه‌های دولتی دفاع کند که در این رابطه نیز هیچ نهادی خارج از بحث اتحادیه نمی‌توانست این بار سنگین را بلند کند.

وی با بیان اینکه این شاکله مردمی تحقق پذیرفت و مؤسسات مردمی نیز این مسئله را پیش گرفتند و خود با الهام از انقلاب اسلامی و در حرکتی خودجوش شاکله مؤسسات را شکل دادند، تصریح کرد: در بحث ادغام اتحادیه‌ها نیز فضاسازی فراوانی از سوی نهادهای حاکمیتی به وجود آمد تا میان مؤسسات دوگانگی ایجاد شود ولی این نهادها در مقابل، با هجمه مردمی مواجه شدند که متقاضی ادغام بودند و در نهایت نیز کار به جایی رسید که شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیانیه‌ای را در رابطه با ادغام صادر کرد.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات لرستان با بیان اینکه امروز نه تنها مؤسسات قرآنی، بلکه فعالان قرآنی نیز می‌دانند که راه برون‌رفت از مشکلات موجود ادغام است، گفت: امروز نباید زمان را از دست داد و بحث اجرای بیانیه خیلی مهمتر از نکات حاشیه‌ای است که در حال رخ دادن است.

امیدیان اظهار کرد: برخی با زیر سؤال بردن مشروعیت ادغام قصد دارند تا زمان را برای عدم اجرای بیانیه بخرند که در این زمینه نهادهای حاکمیتی و تصمیم‌گیری، که دو طرف این قضیه هستند، باید کمک کنند و مشروعیت این جریان را به جایی برسانند که مردم نیز به میدان آمده و با حمایتشان کار به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه طبق بیانیه صادر شده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اتحادیه مدغم مشروعیت داشته و اتحادیه تشکل‌ها مشروعیتی ندارد، گفت: در این میان ممکن است برخی بخواهند فضا را برای جریان‌سازی جدید و علیه بیانیه مسموم کنند. امروز (به جز  انتقاداتی که ممکن است از برخی بندهای بیانیه وجود داشته باشد) اجرای فوری بیانیه مهم است.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات لرستان بیان کرد: حال که بیانیه صادر و راه برون‌رفت از مشکلات نیز ترسیم شده است، باید زمان را مغتنم بشماریم و شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اجرای هرچه زودتر بیانیه‌ای که خود صادر کرده اقدام کند.

امیدیان در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز موضوع مهمی غیر از بحث اجرای بیانیه نداریم، تصریح کرد: اگر شورای توسعه نتواند بیانیه دبیرخانه شورا را اجرا کند، یقیناً مشروعیتی برای مردم در حوزه قرآن نخواهد داشت.

انتهای پیام

captcha