ایمان به خدا؛ مهم‌ترین ویژگی بسیجیان/ در عرصه‌های مختلف كنار مردم باشیم
کد خبر: 3838316
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

ایمان به خدا؛ مهم‌ترین ویژگی بسیجیان/ در عرصه‌های مختلف كنار مردم باشیم

گروه اجتماعی ــ رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ایمان به خدا و باور درونی به خالق را مهم‌ترین ویژگی بسیجیان برشمرد و گفت: بسیجی رضایت خدا را مبنای كار خود قرار می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا رضایی كوچی، رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس و رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز، 6 شهریور در نشست مجمع عالی بسیج این استان گفت: هدف از تشكیل مجمع بسیج، تبادل نظر میان نخبگان بسیج استان است.

وی افزود: در سال‌های اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، بسیج كاركرد نظامی داشت اما امروز كاركرد بسیج بسیار متنوع است و در عرصه‌های مختلف حضور دارد.

رضایی كوچی اظهار كرد: امروز بسیجیان با تفكر بسیجی در نهادها و عرصه‌های مختلف فعالیت می‌كنند و باید تلاش كنیم تا آنان را منسجم كرده و با همكاری آنان مشكلات كشور را حل كنیم.

رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال كه به چه كسی بسیجی می‌گویند، گفت: بسیجی باید مكتبی باشد و ایمان به خدا و باور درونی به خالق، مهم‌ترین ویژگی بسیجیان است.

وی با بیان اینكه بسیجی رضایت خدا را مبنای كار خود قرار می‌دهد، گفت: اطاعت محض از ولی فقیه، اخلاص، تواضع، شجاعت، مردمی‌بودن، حسن خلق، شهادت‌طلبی و غیره از دیگر خصوصیات بسیجیان است كه باید تمام این ویژگی‌ها تقویت شوند.

بسیج در همان نقاطی كه كشور نیاز دارد، حضور می‌یابد

رضایی كوچكی با تصریح اینكه بسیج در همان نقاطی كه كشور نیاز دارد، حضور می‌یابد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج استان فارس پرداخت و گفت: تلاش برای برپایی جلسات منظم، حضور در مجامع شهرستانی و تشكیل و راه‌اندازی گروه‌های هفت‌گانه تخصصی با حضور مسئولان كشوری و استانی، فعالیت مستمر گروه‌های تخصصی، برگزاری كارگاه‌های آموزشی توجیهی، حضور هیئت رئیسه مجمع در جلسات كارگروه‌های تخصصی، انجام بازرسی از عملكرد كارگروه‌ها توسط بازرسان مجمع، استفاده از ظرفیت هیئت رئیسه مجمع برای حمایت از كارخانجات و مراكز صنعتی در حال ركود استان از جمله فعالیت‌های این هیئت هستند.
وی با بیان اینكه مردم انتظار دارند كه بسیج در مشكلات مختلف كنارشان باشد، گفت: امروز كاركرد بسیج همه جانبه است و باید در عرصه‌های مختلف هم كنار مردم باشیم.

سه خطر جدی كه كشور را تهدید می‌كند

رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه امروز سه خطر جدی در كشور وجود دارد، گفت: یكی بحث نقدینگی در كشور است كه بیش از یك هزار و 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد و چون مهار نشده است در بازار تلاطم ایجاد می‌كند و نخبگان بسیجی می‌توانند برای رفع این مشكل كمك كنند تا این نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

رضایی كوچی، مشكل بعدی را بدهی دولت به بانك‌ها برشمرد و گفت: تورم و گرانی كه فشار زیادی به اقشار مختلف جامعه وارد كرده است، مشكل دیگر است كه خوب است بسیجیان برای رفع این مشكلات كمك كنند.
انتهای پیام

captcha