خروج 10 هزار نیروی نظامی سودان از یمن
کد خبر: 3853537
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

خروج 10 هزار نیروی نظامی سودان از یمن

دیگر رسانه‌ها ــ معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان از خروج 10 هزار نیروی نظامی این کشور از یمن خبر داد و تأکید کرد: نیروی جایگزینی به جای آنها اعزام نخواهد شد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: محمد حمدان دقلو، معروف به «حمیدتی»، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد: روند خروج 10 هزار نیروی نظامی این کشور از یمن آغاز شده است.

وی در نشستی سه‌جانبه در کاخ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که مدت زمان حضور این 10 هزار نیرو در یمن به پایان رسیده بوده و آنها به کشور بازگشته‌اند.

دقلو تأکید کرده است: نیروی جایگزین به جای نیروهای مذکور به یمن فرستاده نخواهد شد.

رسانه‌ها در اوایل ماه جاری میلادی (اکتبر) از خروج نیروهای اماراتی و سودانی از بزرگترین پایگاه نظامی در عدن واقع در جنوب یمن خبر دادند.

از سال ۲۰۱۵ که نیروهای سودانی در قالب ائتلاف سعودی برای جنگ به یمن اعزم شدند، مخالفت‌ها در این کشور با این مسأله آغاز شد.

پس از سقوط عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق سودان، صداهای مخالف با این موضوع و تأکید آنها مبنی بر ضرورت بازگشت نیروهای سودانی شدت گرفته بود. البته برخی نیز به دلایل اقتصادی بر باقی ماندن این نیروها در قالب ائتلاف مذکور اصرار داشتند.

حدود دو ماه پیش، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان مدعی شد که نظامیان سودانی در یمن علیه هیچ طرفی جنگ نمی‌کنند، بلکه تنها اقدامات دفاعی انجام می‌دهند.

البرهان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که هر زمان لازم باشد نیروهای سودانی از یمن خارج خواهند شد.

انتهای پیام
captcha