کنگره ملی «دانیال نبی» در اهواز برگزار می‌شود
کد خبر: 3859063
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

کنگره ملی «دانیال نبی» در اهواز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان از برگزاری کنگره ملی «دانیال نبی» به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز در ۶ آذرماه خبر داد.

برگزاری کنگره ملی دانیال نبی در اهواز/ ارائه 12 مقاله برتر

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به برگزاری کنگره ملی حضرت دانیال نبی(ع) اظهار کرد: فرآیند برگزاری این کنگره از سال گذشته با تشکیل کمیته اجرایی و علمی در اوقاف و دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز شد.

وی با بیان اینکه کمیته علمی از استادان دانشگاه الزهرا، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید چمران اهواز و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شده‌اند، گفت: بعد از موافقت معاونت پژوهش دانشگاه شهید چمران اهواز و بعد از مذاکره با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مجوز ISD علمی پژوهشی کنگره گرفته شد.

فرهادی‌نژاد، تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره را 53 عنوان اعلام کرد و افزود: به دلیل وقوع سیل در استان خوزستان زمان برگزاری کنگره از اردیبهشت‌ماه به 6 آذر تغییر کرد و در این فاصله مقالات رسیده مورد بررسی علمی قرار گرفتند. مقالاتی که به دبیرخانه ارسال شده از پژوهشکده باستان‌شناس، دانشگاه تهران، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه رازی کرمانشاه و مراکز واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: ساعت 8:30 چهارشنبه 6 آذرماه کنگره ملی دانیال نبی در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. این کنگره یک روزه با ارائه سخنرانی 12 مقاله برتر همراه خواهد بود. همچنین لوح فشرده مقالات دریافت شده به اعضای حاضر در مراسم ارائه خواهد شد. همچنین برگزیده مقالات به صورت کتابچه چاپ می‌شود.

وی گفت: کنگره با محورهایی همچون پیشینه تاریخی بقعه دانیال نبی، اسناد موقوفات دانیال، راهکارهای معرفی بهتر دانیال نبی با تأکید بر کودکان و نوجوانان، جایگاه و نقش دانیال در متون دینی یهود، زرتشت، مسیح و اسلام، دانیال در متون نظم و نثر ادب فارسی، ویژگی‌های معماری بقعه و ... تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha