تشکیل ستادهای بحران برای تأمین امنیت استان‌های عراق
کد خبر: 3860227
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

تشکیل ستادهای بحران برای تأمین امنیت استان‌های عراق

گروه بین‌الملل - فرماندهی عملیات مشترک عراق از تشکیل ستادهای بحران در استان‌های این کشور برای تأمین امنیت و اجرای قانون خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز پنجشنبه از تشکیل ستادهای بحران به ریاست استانداران برای کنترل امنیت و اعمال قانون در استان‌های این کشور خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در این بیانیه‌ اعلام کرد: با توجه به اهمیت تأمین امنیت، اعمال قانون در استان‌ها، حمایت از نهادها و منافع عمومی و خصوصی و حمایت از شهروندان، ستادهای بحران به ریاست استانداران تشکیل شده است.

شب گذشته عده‌ای عناصر مخرب به مقر کنسولگری ایران در شهر نجف حمله کردند و آن را به آتش کشیدند؛ در پی این حادثه، نیروهای امنیتی حضور گسترده‌ای در این شهر دارند و تدابیر امنیتی شدیدی در نجف حاکم شده است. علاوه بر این، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب رساندن به روابط عراق و ایران توصیف کرد.

وزارت امور خارجه عراق همچنین حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس نجف را محکوم کرد و آن را خلاف واقعیت اعتراضاتی خواند که در برخی شهرهای عراق جریان دارد. این وزارتخانه همچنان بر حق مردم عراق برای انجام اعتراضات به‌ عنوان حقی قانونی تأکید کرده است.
انتهای پیام
captcha