جشن میلاد حضرت مسیح(ع) در کوی دانشگاه تهران برگزار شد
کد خبر: 3867794
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
با حضور حجت‌الاسلام رستمی؛

جشن میلاد حضرت مسیح(ع) در کوی دانشگاه تهران برگزار شد

گروه دانشگاه ــ همزمان با جشن‌های سال نو میلادی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در کوی دانشگاه تهران میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نوی میلادی را به دانشجویان مسیحی این دانشگاه تبریک گفت.

جشن میلاد مسیح(ع) در کوی دانشگاه تهرانبه گزارش ایکنا؛ بسیاری از پیروان حضرت عیسی‌بن مریم(ع) در هر کجای دنیا که حضور داشته باشند، ترجیح می‌دهند همزمان با جشن‌های سال نو میلادی در زادگاه و در کنار خانواده خود باشند. ایران میزبان تعداد بسیار زیادی از میسیحیان از فرق مختلف است. سفرا و هیئت‌های دیپلماتیک، بازرگان، ورزشکاران و دانشجویان این طیف عظیم از پیروان حضرت روح‌الله(ع) را در ایران تشکیل می‌دهند و چه بسا بسیاری از آنان در این ایام به دلیل مشغله‌های کاری یا تحصیلی نمی‌توانند عید میلاد مسیح(ع) و جشن سال نو میلادی را در کنار خانواده سپری کنند.

کوی دانشگاه تهران از دیرباز علاوه بر مسکن دانشجویان ایرانی با هر دین و مذهبی، منزل دانشجویان خارجی از کشور‌های مختلف نیز بوده است. در حال حاضر حدود ۴۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در این سرای دانشجویی زندگی می‌کنند که تعدادی از این افراد مسیحی هستند و در این ایام به دور از خانواده، جشن کریسمس را در خوابگاه‌های دانشجویی برپا می‌کنند.
 
همزمان با جشن‌های سال نو میلادی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران شامگاه دوشنبه ۹ دی‌ماه، برنامه‌ای را برای این افراد در کوی دانشگاه تهران برگزار کرد.
 
جشن میلاد مسیح(ع) در کوی دانشگاه تهران
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، پس از نماز مغرب و عشا در مسجد کوی دانشگاه، با حضور در ساختمان ۱۹ این خوابگاه دانشجویی به دیدار دانشجویان مسیحی رفت و سال نو میلادی را به آنان تبریک گفت.

در این دیدار که با استقبال دانشجویان مسیحی دانشگاه تهران مواجه شد، رستمی ضمن دلنوایی از این دانشجویان که به دور از خانواده‌های خود در ایران جشن کریسمس را برپا می‌دارند به آنان هدایایی را تقدیم کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: ما دانشجویان مسیحی در کشور داریم که در حال حاضر در کنار خانواده‌های خود نیستند، لذا تصمیم گرفتیم این شب را در کنار آنان بوده و میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی را به آنان تبریک بگوییم و آرزوی خوبی و خوشی برای آنان داشته باشیم.

وی افزود: بخشی با عنوان دانشجویان بین‌الملل در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها وجود دارد، که برنامه‌های مختلفی را برای این دانشجویان طراحی می‌کند. برنامه‌هایی مانند طراحی معارف علمی ویژه آنان، برنامه‌های فرهنگی، اردویی، مذهبی و همکاری در تشکیل کانون‌های دانشجویی مختص هر کشور برای رسیدگی به مسائل روحی، روانی این افراد از جمله برنامه‌های نهاد برای این دانشجویان است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمی رستمی یادآور شد: کشور ما ظرفیت بسیار زیادی برای جذب دانشجوی غیر ایرانی دارد و باید جلوه خوبی از کشور به این افراد نشان داده شود تا هم بر جریان علمی کشور تأثیر گذارد و هم جایگاه مناسبی به دانشگاه‌های کشور در میان دانشگاه‌های معتبر جهان ببخشد.

عبدالمجید علیزاده، مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها را در دیدار با دانشجویان مسیحی دانشگاه تهران همراهی می‌کرد، به ایکنا، گفت: 400 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد به تحصیل می‌پردازند، این افراد از ۱۲۹ ملیت مختلف بوده و تعداد قابل توجهی از آنان پیروان حضرت عیسی مسیح(ع) هستند، که برای این افراد در این ایام برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا، در ادامه این دیدار، کیک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) نیز که از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه تهران تدارک دیده شده بود، از سوی دانشجویان مسیحی بریده و در بین حاضران در این مراسم توزیع شد. همچنین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این مراسم هدایایی را به مناسبت سال نو به این دانشجویان اهدا کرد.
انتهای پیام
captcha