پاسخ ایران به ترامپ بعد از روزهای سوگواری
کد خبر: 3869649
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
الجزیره نوشت:

پاسخ ایران به ترامپ بعد از روزهای سوگواری

گروه بین‌الملل ــ شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: گرچه هنوز مشخص نیست که ایران چگونه یا چه زمانی پاسخ می‌دهد، اما هر پاسخی احتمالاً پس از پایان دوره سوگواری سه روزه داده خواهد شد.

به گزارش ایکنا، شبکه الجزیره امروز از حضور صدها هزار نفر که با پرتره‌های بزرگ از سپهبد قاسم سلیمانی در اطراف دانشگاه تهران جمع شده‌ بودند گزارشی تهیه کرد و به سخنان زینب سلیمانی، دختر شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در خصوص روز سیاه ترامپ و مزدورانش و سخنان سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس، در گفت‌وگو با رادیو مبنی بر بیرون کردن امریکا از منطقه پرداخت.

ابراز احساسات مقام معظم رهبری، خشم مردم از ترور سپهبد قاسم سلیمانی، حضور بانوان در کنار مردانشان با لباس سیاه و همراه داشتن پرچم با اسامی امامان شیعه در سرمای هوای صبح از نکات دیگری بود که مورد توجه این شبکه قرار گرفت.

همچنین در این گزارش به وعده قصاصی که ولی فقیه جمهوری اسلامی ایران و سایر چهره‌های طرفدار ایران در منطقه از جمله رئیس جنبش حزب الله لبنان، سیدحسن نصرالله، داد‌ه‌اند اشاره و نوشته شده است که گرچه هنوز مشخص نیست ایران چگونه یا چه زمانی پاسخ می‌دهد، اما هر پاسخی احتمالاً پس از پایان دوره سوگواری سه روزه داده خواهد شد.

الجزیره تصریح کرد: ترور سلیمانی باعث تشدید تنش در منطقه شد و مهمترین تقابل آمریکا و ایران در سال‌های اخیر را نشان داد که این اصطکاک ریشه در تصمیم امریکا در سال 2018 برای خروج از توافق هسته‌ای امضا شده در سال 2015 بین ایران و قدرت‌های جهانی دارد.

انتهای پیام
captcha