امروز همه کشورهای منطقه باید قدردان شهید سلیمانی باشند/ حمله به عین‌الاسد؛ نشان‌دهنده قدرت نظامی ایران
کد خبر: 3871080
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
سیدحسن نصرالله:

امروز همه کشورهای منطقه باید قدردان شهید سلیمانی باشند/ حمله به عین‌الاسد؛ نشان‌دهنده قدرت نظامی ایران

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: همه مردم منطقه باید از حاج قاسم و ابومهدی المهندس و دیگر برادران شهید و کسانی که زنده هستند و در حال مبارزه هستند، تقدیر و تشکر کنند، چون آنها ثبات منطقه را حفظ کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر یکشنبه در مراسم ختمی که به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس جانشین سابق فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق برگزار شد، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در سخنرانی هفته پیش فرصت کافی برای بیان صفات و ویژگی‌های دو شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشت، اما امروز (یکشنبه) درباره آن سخن می‌گویم.

نصرالله با بیان اینکه مراسم گرامیداشت و یادبود شهیدان تاکنون در کشورهای مختلفی مانند سوریه، فلسطین، عراق، یمن، افغانستان، بحرین، پاکستان، نیجریه و هند و برخی دیگر از کشورهای جهان برگزار شده است، افزود: حاج قاسم صرفاً نماینده خودش و خانواده‌اش یا حتی جمهوری اسلامی نبود، بلکه وی بهترین پرچمدار ما در منطقه بود.

وی در خصوص محبوبیت بالای شهید سردار سلیمانی گفت: همه حاج قاسم را دوست می‌داشتند و او نیز همه مجاهدان را دوست می‌داشت. وقتی ایشان فرمانده نیروی قدس شد، دیگر نیازی به ارسال پیام و درخواست کمک نبود، بلکه او همیشه در کنار ما بود و نیازهای ما را تأمین می‌کرد و کمک‌هایی که می‌کرد، مادی، معنوی و فکری بود.

دبیرکل مقاومت لبنان در ادامه به جنگ 33 روزه لبنان و رشادت‌ها و حمایت‎های شهید سردار سلیمانی از مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه در تهران بود و به سوریه رفت و خواست که به بیروت به شکلی بیاید تا در کنار ما باشد و با ما زیر بمباران ماند. حاج قاسم در بیروت در زمان جنگ ۳۳ روزه در بیروت ماند و به من می‌گفت یا با شما به شهادت می‌رسم یا با شما می‌مانم.

نصرالله افزود: بعد از (شکست) داعش، قدرت و امکاناتی که مقاومت در نیروی بازدارندگی و تجربه به دست آورد، به یکی از جدی‌ترین تهدیدهای برای اسرائیل تبدیل شد. بعد از ۲۰۰۶ ما را تهدید راهبردی نامیدند و اکنون یک درجه ما را بالا بردند و می‌گویند تهدیدی موجودیتی.

حاج قاسم هیچ نخواست و منتی نگذاشت

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها، حاج قاسم هیچ چیز از ما نخواست و دستوری به ما نداد و حتی جمهوری اسلامی هم چیزی از ما درخواست نکرد.
وی ادامه داد: حاج قاسم با همه این کمک‌هایش، هیچ وقت منتی بر ما نگذاشت، بلکه همیشه می‌گفت که من وظیفه‌ام را برای رضای خدا انجام می‌دهم و امیدوارم که این ذخیره آخرت من باشد.

نصرالله افزود: تنها چیزی که از ما می‌خواستند، این بود که دفاع کنیم و استقامت بورزیم، اما هیچ‌گاه از ما نخواستند که تشکر کنیم. این جمهوری اسلامی و این اسلام سیاسی است که می‌خواهند با داعش و گروه‌های مشابه وجهه آن را خراب کنند؛ اینکه کشوری، مردمی و دولتی در کنار مظلومان بایستد و طبق توانش کمک کند، چیزی است که جمهوری اسلامی آن را انجام می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: صفات شخصی‌ ابومهدی المهندس خیلی شبیه شهید سلیمانی بود. ابومهدی خود را سرباز حاج قاسم می‌دانست. نایب رئیس حشد الشعبی صدها نیرو زیر دست خودش داشت، اما در مصاحبه‌ای گفت که او سرباز حاج قاسم است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: داعش بعد از اشغال شرق سوریه، بر بسیاری از استان‌های غربی عراق هم مسلط شد و به بغداد و کربلا نزدیک شد، تا اینکه مرجعیت شریف در نجف، فتوا صادر کرد و حاج قاسم با وجود اینکه می‌توانست در تهران بماند و امکانات و سلاح و نیروهایش را به عراق بفرستد، خودش برای شکست داعش به این کشور رفت.

سیدحسن نصرالله افزود: بنابراین آنها عامل اصلی شکست داعش در عراق بودند. اگر شکست داعش در عراق نبود، کویت، اردن و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که از داعش حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کردند، سقوط می‌کردند و چاه‌کن‌ها خودشان ته چاه می‌افتادند.
وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید سلیمانی در ایران گفت: تشییع امام خمینی(ره) تاریخی بود و و تشییع پیکر سردار سلیمانی نیز مانند مراسم تشییع امام، بزرگ و بی‌نظیر بود و بعد از امام، تشییعی به این بزرگی ندیده بودیم. در حقیقت این تشییع مثل و مانندی در تاریخ ندارد و ملت ایران بی‌نظیر است.

یأس کشنده امریکا در پی تشییع پیکر سردار سلیمانی

نصرالله ادامه داد: تجمع گسترده در اهواز برای رژیم‌های خلیج فارس که علیه ایران از استان خوزستان توطئه می‌کنند، پیام داشت؛ به ویژه که این رژیم‌ها به دنبال بهره‌برداری از موضع مذهبی و نژادی و توطئه علیه ایران هستند. من تشییع پیکر حاج قاسم در اهواز را دیدم و به عربستان سعودی و اربابانش می‌گویم این صحنه‌ها آمریکا را دچار یأس کشنده‌ای می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین به مسئله سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت: در تاریخ سابقه ندارد که کشوری به اشتباهش اعتراف کند؛ مشابه کاری که ایران در موضوع هواپیما کرد.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم، چهره واقعی آمریکا را دوباره به مردم نشان داد، تصریح کرد: در زمینه رشادت و فداکاری و استقامت، کسی مثل حاج قاسم که دست‌پرورده اسلام و مکتب امام خمینی است،‌ کجا سراغ دارید؟ حاج قاسم بیشتر عمرش را در میادین جنگ در خدمت مستضعفان و مظلومان گذارند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی باید یک روند طولانی باشد و منجر به اخراج حضور نظامی آمریکا از منطقه شود. آنچه در عین‌الاسد رخ داد، یک سیلی بود نه پاسخ به ترور حاج قاسم؛ همانطوری که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تصریح کردند.

نصرالله گفت: این سیلی بزرگ نشانه شجاعت بی‌نظیر سران ایران است که مردم از آن حمایت می‌کنند. همه کارشناسان اذعان کردند که هدف گرفتن پایگاه آمریکایی از جنگ جهانی دوم اتفاق نیفتاده است. این اقدام نشانه جرئت و شهامت بی‌نظیر بود. چه کسی جرئت این کار را در دنیا دارد؟ از جنگ جهانی دوم چه کسی توانسته مقابل آمریکا بایستد و پایگاه آن را با موشک بزند.

ترامپ؛ دروغ‌گوترین رئیس‌جمهور آمریکا

وی ادامه داد: موشک‌ها از فاصله صدها کیلومتری، به شکل دقیق به اهداف مورد نظر اصابت کردند، هر چند جمهوری اسلامی موشک‌هایی دقیق‌تر از این در اختیار دارد؛ این در حالی است که آمریکای‌ها در حال آماده‌باش کامل بودند، ولی نتوانسته مانع حتی یکی از این موشک‌ها شود. این ضربه، پیامی قوی برای رژیم صهیونیستی بود،‌ چراکه آنها دریافتند ایران چنین توان و قدرتی دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، ترامپ را دروغ‌گوترین رئیس‌جمهور آمریکا خواند و خطاب به ترامپ گفت: تو می‌خواهی با داعش مبارزه کنی؟ تو دو فرمانده بزرگی را که با تروریسم مبارزه کردند،‌ ترور کردی.

سیدحسن نصرالله در پایان سخنرانی خود ضمن درخواست از عراق برای اقدام به اخراج نیروهای آمریکایی، گفت: این کشور جایی است که ترور رهبران مقاومت در آن صورت گرفت. از سوی دیگر، با انجام اقدام تروریستی آمریکا، حاکمیت عراق نقض شده است، بنابراین عراق بعد از ایران شایسته‌ترین است که پاسخ این جنایت را بدهد.

 

انتهای پیام
captcha