امام(ره) با انتقال احساس اقتدار خود به ملت انقلاب را به پیروزی رساند/ تشریح برنامه‌های کارگروه تقریب ستاد دهه فجر
کد خبر: 3876390
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

امام(ره) با انتقال احساس اقتدار خود به ملت انقلاب را به پیروزی رساند/ تشریح برنامه‌های کارگروه تقریب ستاد دهه فجر

گروه سیاسی ــ‌ حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه احساس قدرت امام(ره)‌ برگرفته از اتصال ایشان به مبدا قدرت الهی بود، گفت: امام(ره) توانستند به نحوی این احساس را به یک ملت منتقل و سریان دهند که ظرف ده روز نظام ستمشاهی تا دندان مسلح سرنگون و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و این انتقال حس قدرت از یک رهبر به یک ملت رویدادی استثنایی در طول تاریخ اسلام بود.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و مسئول کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز، سه‌شنبه 15 بهمن، در نشست خبری به تشریح برنامه‌های این کمیته پرداخت و گفت: بدون تردید پیامبر اکرم(ص)  اولین فردی بود که حکومت اسلامی را در جهان اسلام تأسیس کرد؛ حکومت اسلامی بر مبنای وحی، قرآن و سنت نبوی در مدینه شکل گرفت و ایشان پس از پیروزی در تقابل با کفر و الحاد و فرهنگ‌سازی جمعی را همراه خود کردند و در گام بعدی موفق شدند حکومت اسلامی را تأسیس کنند.

وی افزود: این آموزه که ایشان به ما ارث رسیده، در دوران انقلاب اسلامی توسط امام(ره) تئوریزه شد و با توجه به نظریه ولایت فقیه، قانون اساسی برای نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، یادآور شد: این تأسیس انقلابی ریشه در توکل و اعتماد امام(ره) به خدا داشت؛ ایشان به حس اقتداری که در خود به واسطه اتصال به مبدأ قدرت الهی می‌کردند، از هیچ چیز واهمه و ترس نداشتند و این احساس قدرت امام باعث شد که ایشان بتوانند نظام سرسپرده شاهنشاهی مورد حمایت اسکتبار جهانی را سرنگون کنند و تعبیراتی که ایشان در سخنرانی بهشت زهرا بیان کردند، تاریخ‌ساز شد؛ من دولت تعیین می‌کنم، من تو دهن این دولت می‌زنم؛ این عبارت دو مفهوم اساسی را در جمهوری اسلامی شکل داد؛ نخست اینکه نشان داد انقلاب متکی به قدرت الهی است که در شخصیت امام(ره) متبلور بود و در حالی که چگونگی تشکیل نظام اسلامی همچنان مورد سؤال بود، امام با این عبارت به آن پاسخ دادند.

وی اضافه کرد: مسلما کسی که متصل به قدرت الهی نباشد نمی‌تواند چنین جملاتی را به واقع بیان کند. دومین نکته این است این احساس قدرت امام(ره) قبل و پس از حضور در بهشت زهرا ظرف کمتر از ده روز به ملت به نحوی منتقل شد که توانست نظام شاهنشاهی تا دندان مسلح را سرنگون کند. به عبارتی این ملت هم احساس قدرت کرد. این حرکت دوم امام (ره) حرکتی بود که درطول تاریخ اسلام سابقه نداشته است. شخصیت‌های زیادی در تاریخ اسلام بودند که احساس قدرت می‌کردند اما نتوانستند این احساس را به بدنه اجتماع منتقل کرده و به آنها سریان دهند. لذا این یک رویداد و حرکت استثنایی و تاریخی بود که در انقلاب اسلامی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار کرد: پس از اینکه 41 سال پیش موفق شدیم نظام شاهنشاهی را ساقط کنیم و جمهوری اسلامی را با تأکید بر رأی مردم و مردمسالاری دینی تأسیس کرده و جمهوریت را به اسلامیت پیوند بزنیم، امروز تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری موفق به درنوردیدن صحنه جغرافیایی انقلاب شده و مرزهای انقلاب اسلامی را به لبه رژیم اشغالگر قدس برسانیم و پیام انقلاب را به کشورهای هم‌جوار سریان داده و بیداری اسلامی را رقم بزنیم و مرزهای دفاعی خود را نه در خرمشهر بلکه در لبنان و یمن با مردمی غیر ایرانی شکل دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه این همان رسوخ و نفوذ پیام انقلاب اسلامی است، گفت: این همان مسئله‌ای است که استکبار از آن می‌ترسد و باعث شده استکبار در تقابل با نظام جمهوری اسلامی باشد و تمام امکانات خود را در حوزه سخت و نرم برای مقابله با انقلاب به صحنه آورده تا از توسعه پیام‌‌هابی انقلاب جلوگیری کند. اما به رغم اقدامات خصمانه‌ای که دشمنان اسلام و انقلاب انجام دادند امروز شاهد هستیم جمهوری اسلامی نه تنها در جغرافیا و مرزهای خودش به استقرار، امنیت و استقلال و آزادی رسیده بلکه از مرزهای خود نیز عبور کرده است.

حجت‌الاسلام شهریاری بیان کرد: اتفاقی که افتاد این بود که بزرگانی چون شهید سپهبد سلیمانی در بستر این انقلاب تربیت شدند و از امام(ره) اقتدار و قدرت الهی کسب کردند و از هیچ چیز نترسیدند. این سریان اقتدار از امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به تربیت نیروهایی منجر شد که بدون ترس و واهمه از ابزارهای نظامی دشمن در صحنه حاضر شده و مقابل اقدامات خصمانه آمریکا سینه سپر کنند و ایشان هم در این مسیر به آروی خود که شهادت بود نائل شد.

وی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را نشان‌دهنده یک مکتب و راه مستدام و مستمر انست و گفت: در این مکتب انسان‌هایی تربیت می‌شوند که برای مقابله با ظلم و زور استکبار جهانی از جان و مال خود بگذرند و با روحیه شهادت‌طلبی در مقابل اقدامات خصمنها سخت و نرم دشمن ایستادگی کنند.

رئیس کارگروه تقریب ستاد دهه فجر با تدکید بر خوار و زمین‌گیر شدن در عراق گفت: این نتیجه مجاهدت‌های سپهبد سلیمانی است که آن هم برگرفته از شجاعتی است که امام(ره) به ملت ایران انتقال دادند و نمونه‌ای از مصادیق فراوانی از سرداران و جوانان شجاعی است که حاضرند برای حفظ انقلاب از جان خود دست بردارند و در صحنه‌های مختلف از دفاع مقدس تا دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) حاضر شوند.

شهریاری در ادامه به تشریح اهم برنامه‌های کارگروه تقریب ستاد دهه فجر پرداخت و گفت: در روز 22 بهمن از معماری جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی رونمایی می‌شود که در این معماری جدید سرفصل‌های بیانیه گام دوم در حوزه بین‌الملل ارائه شده است که باید در چهل سال آینده رخ دهد تا ما بتوانیم صحنه گیتی را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام بالغ بر 81 همایش و نشست در حوزه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در مراکز آموزش عال و مدارس باحضور نخبگان اهل سنت و شیعه برگزار می‌شود. اگر ما داعیه‌دار وحدت جهان اسلام هستیم باید آن را در کشور خود نیز پیاده کرده و نشان دهیم شیعه و سنی به نحوی پایدار در کنار هم در صلح و صفا و برادری زندگی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: برنامه دیگر این است که درچاچوب اهداف بیانیه گام دوم و برای فرهنگ‌سازی آن، 19 ‌نشست‌ توجیهی و تبیینی پیرامون این بیانیه در مراکز فراهنگی و آموزشی اهل سنت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری بیان کرد: مسئله مهمی که باید در انقلب اسلامی دنبال کنیم این است که ملتی اسلامی باشیم. یعنی کردارها و رفتارهای فردی و اجتماعی بر مبنای الگوی اسلامی و ایرانی باشد. به همین منظور سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را طراحی و تدوین شده و در قالب 14 کارگاه در مراکز فرهنگی اهل سنت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح 2 کانون دانشجویی تقریب مذاهب در ایام دهه فجر گفت: از این طریق به دنبال آن هستیم تا از اختلافات قوم و مذهبی که منجر به مشاجره کلامی، منازعه فیزیکی و درگیری می‌شود پیشگیری شده و روحیه زندگی در صلح و صفا و برادری در کشور رشد و توسعه پیدا کند. این فعالیت‌ها در 12 استان گلستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی،خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس انجام می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ابراز کرد: دراین ایام بالغ بر 24 مبلغ تقریبی برای توسعه تفکر تقریبی و وحدت‌گرا در مجامع اهل سنت و شیعه حضور پیدا کردند و دستاوردهای انقلاب و اندیشه‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را تشریح کردند.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به برگزاری 55 محفل قرآنی در این 12 استان گفت: گام‌های اساسی ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب بر مبنای دو راهبرد کلان تمسک به قرآن و محبت و اطاعت از اهل بیت(ع) است و لذا از این جهت بر محوریت قرآن در دهه فجر تأکید زیادی داریم.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌ای پیرامون معرفی و تجلیل از شخصیت‌های تقریبی برگزار می‌شود و امسال هم از 10 فعال برجسته این حوزه تجلیل می شود. این نوید را می‌دهیم که نشان وحدت و تقریب مذاهب را ایجاد کنیم و این نشان به افرادی که بیش از ده سال در این حوزه فعال بودند و یا به پژوهش و آموزش در این زمینه مشغول بودند اعطا خواهد شد. رونمایی از این نشان ظرف ماه آینده انجام می‌شود.

رئیس کارگروه تقریب ستاد دهه فجر با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهدا گفت: در این ایام از 32 خانواده شهید و ایثارگر اهل سنت تجلیل و قدردانی می‌شود. با همکاری بنیادشهید نیز برای تجلیل از مقام بلند شهدا سر بر مزار این عزیزان در 11 استان حضور پیدا کردیم. در نهایت تلاش‌های مجدانه‌ای شده که اقشار اهل سنت در کنار شیعیان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حضور فعال و چشمگیری داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha