طرح جدید صهیونیستی در حرم ابراهیمی محکوم شد
کد خبر: 3880993
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

طرح جدید صهیونیستی در حرم ابراهیمی محکوم شد

 وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین طرح ساخت آسانسور در حرم حضرت ابراهیم(ع) واقع در شهر الخلیل را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صفا»، «حسام ابوالرب»، نماینده وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح ساخت آسانسور در حرم ابراهیمی و شهر قدیمی الخلیل از سوی صهیونیست‌ها و تجاوز به مقدسات مسلمانان به شکل گسترده‌ای ادامه دارد.
 
وی تأکید کرد: این سیاست اسرائیل در حرم ابراهیمی سیاستی تحریک‌آمیز و دارای اهداف خبیثانه‌ای است که اسرائیل تلاش می‌کند از این طریق پس از آنکه اکثر بخش‌های آن را تحت تصرف خود درآورد، به‌ طور کامل بر حرم حضرت ابراهیم(ع) مسلط شود؛ این اقدام با توافقنامه‌ها و قوانین بین‌المللی درباره آزادی شعائر دینی متناقض است.

ابوالرب از جوامع بین‌المللی و مؤسسات فرهنگی و دینی به‌ویژه یونسکو خواست تا به دلیل خطرات رخدادهایی که علیه مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی اتفاق می‌افتد، قراردادهای لازم‌الاجرا وضع کنند.
 
وی از مردم الخلیل نیز خواست که به منظور حمایت مخالفت با طرح‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل برای تسلط بر حرم ابراهیمی، برگزاری نمازهای جماعت در این مکان مقدس را ادامه دهند.
 
یادآور می‌شود، «نفتالی بنت»، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، دیروز، یکشنبه، با طرح ساخت یک آسانسور بزرگ در حرم حضرت ابراهیم(ع) موافقت کرد. این طرح مصادره اراضی فلسطینیان در الخلیل را در پی خواهد داشت تا بدین وسیله مسیری برای رفت‌ و آمد یهودیان دارای شرایط خاص به حرم حضرت ابراهیم(ع) ایجاد شود.
 
حرم حضرت ابراهیم(ع) در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری، که فلسطینیان معتقدند بر روی ضریح حضرت ابراهیم(ع) ساخته شده است، از سال 1994 میلادی، به دو بخش ویژه مسلمانان و یهودیان تقسیم شد. اما اسرائیل تلاش می‌کند به طور کامل بر این مکان مقدس مسلط شود که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است.
 
فلسطینیان می‌گویند تنها طرفی که صلاحیت مالکیت حرم ابراهیمی را دارد، شهرداری الخلیل است نه اسرائیل. این مسئله هم بر اساس توافقنامه اسلو در سال 1993 است که میان سازمان آزادیبخش فلسطین و اسرائیل به امضا رسیده است.
انتهای پیام
captcha