كاهش‌دهندگان بودجه‌های قرآنی مخاطب آیه «إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» هستند
کد خبر: 3881044
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

كاهش‌دهندگان بودجه‌های قرآنی مخاطب آیه «إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» هستند

داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم كشورمان با اشاره به كاهش شدید بودجه‌های قرآنی كشورمان گفت: كسی كه حتی كمترین دخل و تصرف و تأثیری در به بار آوردن این وضعیت (كاهش شدید بودجه‌های قرآنی) داشته باشد، مخاطب آیه « إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» است و فردای قیامت با قرآن طرف هستند.

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم كشورمان در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به كاهش شدید بودجه‌های قرآنی در كشورمان گفت: این مسئله تحقق این وعده قرآنی است «...إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ ... قوم من این قرآن را رها كردند» (آیه 30 سوره فرقان) كه در این آیه پیامبر(ص) به خداوند شكایت می‌كند كه خدایا قوم من قرآن را مهجور كردند.

وی افزود: كسی كه حتی كمترین دخل و تصرف و تأثیری در به بار آوردن این وضعیت (كاهش شدید بودجه‌های قرآنی) داشته باشد، مخاطب همین آیه است و این افراد كسانی هستند كه قرآن را مهجور قرار دادند و فردای قیامت با قرآن طرف هستند.

دغاغله با بیان اینكه خداوند و پیامبرش تأكید فرموده است كه برای رفع فتنه‌ها و توطئه‌ها باید به قرآن پناه ببریم، گفت: پیامبر مكرم اسلام(ص) فرمودند فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّیلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیكُمْ بِالْقُرْآنِ؛ هر گاه آشوبها چون شب تار شما را فرا گرفت به قرآن رو آورید و باید به این وعده پیامبر(ص) عمل كنیم.

پناه بردن به قرآن تنها توجه به تأویل و تفسیر آن نیست

این پیشكسوت قرآنی كشورمان ادامه داد: پناه بردن به قرآن معنایش این نیست كه عده‌ای بگویند منظور مفهوم، تأویل و تفسیر قرآن كریم است نه قرائت آن؛ بلكه منظور همه چیز قرآن است اعم از روخوانی، صوت، لحن، تلاوت با صوت، مسابقه قرآن، تفسیر، علوم قرآنی و غیره را شامل می‌شود.

وی در پایان تأكید كرد: هرچه توجه ما به قرآن كمتر شود، بیشتر به بیراهه می‌رویم پس باید به این نكات توجه داشته باشیم تا گمراه نشویم.

 

انتهای پیام
captcha