تشدید اقدامات پیشگیرانه در اردن برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3881281
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

تشدید اقدامات پیشگیرانه در اردن برای مقابله با کرونا

سعد جابر، وزیر بهداشت اردن، از اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا در این کشور خبر داد.

تشدید اقدامات پیشگیرانه در اردن برای مقابله با کرونابه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اردنی الرأی، سعد جابر، وزیر بهداشت اردن، روز گذشته دوشنبه، 5 اسفند، در سخنانی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از ورود بیماری کرونا به این کشور اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: تمام تلاش‌ها بر ممانعت از ورود این بیماری به کشور متمرکز شده است و ورود مسافران غیراردنی از کشورهای چین، ایران و کره جنوبی به اردن به دلیل شیوع کرونا در این کشورها ممنوع است.

جابر با بیان اینکه وزارت بهداشت دستورات و گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی در این باره را به دقت پیگیری می‎کند، گفت: ورود مسافران از کشورهایی که بیماری کرونا در آنها شایع شده با محدودیت‎هایی روبه‌روست.

وی افزود: شهروندان اردنی نیز که از کشورهای درگیر کرونا وارد اردن شوند به مدت 14 روز در قرنطینه مانده و مورد آزمایش قرار می‎گیرند تا سلامت آنها تأیید شود.

استقرار گروه‎های پزشکی در مرزهای زمینی، آبی و هوایی، افزایش تولید ماسک، منع صادرات محصولات پزشکی، قرارداد با شرکت‌های تولید کننده مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده، تجهیز بیمارستان‎های میدانی و تشدید اقدامات پیشگیرانه با همکاری رسانه‌های گروهی از دیگر اقداماتی بود که وزیر بهداشت اردن از آن نام برد.

وی با تأکید بر این که تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در اردن دیده نشده از شهروندان خواست به اخبار غیر موثق توجه نکرده و اخبار صحیح در این باره را از وزارت بهداشت به عنوان یک مرجع رسمی دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha