روستاهای حاشیه کشکان تخلیه شد/ عدم استقبال دورودی‌ها از ترک منازل
کد خبر: 3881437
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

روستاهای حاشیه کشکان تخلیه شد/ عدم استقبال دورودی‌ها از ترک منازل

بخشدار مرکزی پلدختر از تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه کشکان خبرداد و گفت: دستورات لازم به دهیاران روستاهای بخش مرکزی داده شده تا اطلاع‌رسانی لازم را به مردم انجام دهند.

روستاهای حاشیه کشکان تخلیه شد/ عدم استقبال دورودی‌ها از ترک منازلبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کائیدی‌فرد، بخشدار مرکزی پلدختر امروز، ششم اسفند در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی متر بارش باران امروز و  فردا رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که بر این اساس روستاهای حاشیه رودخانه کشکان تخلیه شدند، اضافه کرد: تاکنون مشکل خاصی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان گزارش نشده است.

کائیدی‌فرد با تاکید بر این‌که کشاورزان موتورآلات حاشیه رودخانه کشکان را جابه‌جا کرده و دامداران از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، اضافه کرد: دستورات لازم به دهیاران روستاهای بخش مرکزی داده شده تا اطلاع‌رسانی لازم را به مردم انجام دهند.

عدم استقبال برخی ساکنان حاشیه رودخانه از ترک منازل

مجتبی بیرانوند، فرماندار دورود نیز در جمع خبرنگاران، گفت: بارش‌ها از روز گذشته در شهرستان دورود آغاز شده و تا الان ادامه دارد که با توجه به هشدارهای هواشناسی اقدامات لازم را انجام داده‌ و چندین جلسه ستاد مدیریت بحران را برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که به ساکنان رودخانه تیره اعلام کرده‌ایم که منازل را ترک کنند، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع مورد استقبال قرار نگرفت و افراد کمی منازل را ترک کردند.

بیرانوند با بیان این‌که اقدامات لازم را برای جلوگیری از حوادث احتمالی اجرا کرده‌ایم، افزود: هشت نقطه برای اسکان اضطراری با رعایت مسائل بهداشتی و تجهیز وسایل گرمایشی درنظر گرفته‌ایم و شب گذشته چند خانوار در این مناطق اسکان داشتند.

فرماندار دورود با بیان این‌که در روستاها، دهیاران پای کار هستند و وظایف آنان مشخص است، ادامه داد: اقدامات خوبی در روستاها انجام شده و تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: سطح رودخانه‌ها فعلا نرمال است و اگر آب از حد معمول بیشتر شود، دریچه‌ سد مروک باز خواهد شد.

بیرانوند با بیان این‌که در برخی نقاط شهری و روستایی که در معرض سیل قرار دارند برای تخلیه به درب منازل مراجعه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مقاومت کرده و حاضر نشدند که خانه‌ها را ترک کنند.

استقرار 5 بالگرد در خرم‌آباد

عزیزعلی امرایی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر لرستان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سیل فروردین‌ماه امسال نقاط ضعف را بررسی و از سازمان امداد و نجات کشور درخواست کمک کردیم.

وی افزود: پنج بالگرد در فرودگاه شهرستان خرم‌آباد مستقر است و تمام امکانات و نیروهای امدادی که در بحث سیلاب‌ها و آب‌های خروشان تخصص دارند به استان دعوت شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به این‌که تمام انبارها مملو از اقلام امدادی است، بیان کرد: از نیروهای امدادی استان‌های هم‌جوار دعوت کردیم و در استان و شهرستان پلدختر و معمولان مستقر شدند؛ چنان‌چه مشکلی پیش آید از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در قسمت‌های شمالی استان نیز تمام امکانات ما به روز هستند، عنوان کرد: تجهیزات ما در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، دورود، نورآباد، کوهدشت و شهرستان چگنی آماده و همه نیروها مستقر شده و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha