کتابخانه آستان قدس رضوی تعطیل نیست
کد خبر: 3883220
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

کتابخانه آستان قدس رضوی تعطیل نیست

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با وجود تعطیلی فیزیکی و منع حضور مراجعه‌کنندگان به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، خدمات خود را از طریق پایگاه کتابخانه دیجیتال به صورت فراگیر ادامه می‌دهد.

کتابخانه آستان قدس رضوی تعطیل نیستبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با توجه به لزوم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا و آنفولانزا، از ارائه بسته خدمات ویژه این سازمان به اقتضای شرایط موجود تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ خبر داد.

وی تصریح کرد: بر مبنای این بسته ویژه، پایگاه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با آدرس الکترونیک Digital.aqr.ir به صورت شبانه‌روزی به نیاز‌های متقاضیان پاسخ می‌دهد.

حسینی با اشاره به وجود نسخه الکترونیک ۱۰ هزار جلد کتاب به صورت تمام‌متن در این پایگاه گفت: این کتب از امکان امانت رایگان به متقاضیان به صورت الکترونیک برخوردار بوده و ارائه خدمات دریافت الکترونیکِ منابع منتخب به صورت رایگان است و متقاضیان در این طرح می‌توانند منتخب نسخه‌های خطی، چاپ‌سنگی، اسناد، عکس‌ها، کتاب‌های چاپی و... را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی پاسخ به پرسش‌های علمی از طریق سامانه پرسش از کتابدار کتابخانه دیجیتال به صورت آنلاین و آفلاین را یکی دیگر از خدمات این پایگاه خواند و افزود: تمدید خودکار منابع در دست امانت تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹، معرفی کتاب با امکان مطالعه چکیده، نمایشگاه تصویری آثار برگزیده، پایگاه موضوعی منابع مرتبط با ماه‌های مبارک رجب و شعبان و ایجاد پایگاه نشست‌های علمی و فرهنگی این سازمان همچون نشست‌های ادبی شمس و خوانش متون کهن و نشست‌های آموزشی و تخصصی از دیگر خدمات این بسته ویژه است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری آنلاین ویژه‌برنامه‌های سه‌شنبه‌های فرهنگی این سازمان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت نفایس گنجینه رضوی طبق روال گذشته در قالب برگزاری سه‌شنبه‌های فرهنگی، معرفی و رونمایی خواهد شد که در این مدت این برنامه به صورت دیجیتال برگزار می‌شود و ارائه خدمات جدید موزه‌های آستان قدس رضوی از طریق درگاه اینترنتی Museum.razavi.ir است.

انتهای پیام
captcha