واکنش مسلمانان آمریکا به توئیت ترامپ درباره مساجد
کد خبر: 3892872
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

واکنش مسلمانان آمریکا به توئیت ترامپ درباره مساجد

شورای روابط آمریکایی اسلامی با صدور بیانیه‌ای به توئیت ترامپ درباره روند فعالیت مساجد آمریکا در ماه رمضان و مقایسه مساجد با کلیساها واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط آمریکایی اسلامی، این شورا امروز، اول اردیبهشت‌ماه، توئیت تعصب‌آمیز ترامپ را محکوم کرد. ترامپ در توئیتش این سؤال را مطرح کرده بود که آیا در ماه رمضان در مورد تعطیلی مساجد رفتاری مشابه کلیساها در هنگام عید پاک خواهد داشت؟
 
ترامپ دیروز، 31 فروردین، در جلسه توجیهی درباره کرونا در کاخ سفید بدون ارائه هیچ مدرکی گفت: نحوه اجرای مقررات منع اجتماعات در ماه رمضان در مقایسه با نحوه رفتار با مسیحیان در عید پاک ممکن است تفاوت داشته باشد و باید ببینیم که چه خواهد شد، زیرا من نابرابری بزرگی را در این کشور مشاهده کرده‌ام.
 
نهاد عواد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی اسلامی، بزرگ‌ترین نهاد حمایت‌کننده از حقوق مسلمانان در آمریکا در واکنش به این اظهارات در بیانیه‌ای گفت: تلاش تعصب‌آمیز رئیس‌جمهور ترامپ برای استفاده از مسلمانان آمریکایی به عنوان یک ابزار سیاسی درست قبل از ماه رمضان همان اندازه که توهین‌آمیز بود، تفرقه‌افکنانه هم بود.
 
وی افزود: مساجد سراسر آمریکا پیش از این اعلام کردند که قصد دارند به طور نامحدود بسته بمانند، زیرا جامعه مسلمان آمریکا بر خلاف ترامپ، تهدید کنونی کرونا را درک کرده است. علاوه بر این، ادعای ترامپ مبنی بر اینكه با مساجد، كه بسیاری از آنها در آغاز ریاست‌‌جمهوری او هدف اعتراض، تهدید، خرابكاری و حتی بمب‌گذاری قرار گرفتند، در مقایسه با سایر ادیان برخورد تبعیض‌آمیزی خواهد شد یک تخیل اسلام‌هراسانه است.
 
عواد به بیانیه شورای فقه آمریکای شمالی استناد و اظهار کرد: از مساجد و مراكز اسلامی خواسته شده است که به طور جدی از دستورالعمل‌های رسمی و دولتی بهداشتی درباره برگزاری اجتماعات و فاصله‌گیری اجتماعی پیروی كنند و نماز مخصوص شب‌های ماه مبارک رمضان (تراویح) را در خانه بخوانند.
 
وی تأکید كرد: این سازمان از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، شاهد افزایش بی‌سابقه تعصب و هدف قرار دادن مسلمانان، مهاجران و اعضای دیگر گروه‌های اقلیت در این کشور بوده است.
انتهای پیام
captcha