فراخوان نمایشگاه ملی عفاف و حجاب اعلام شد
کد خبر: 3892937
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

فراخوان نمایشگاه ملی عفاف و حجاب اعلام شد

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور فراخوان حضور در نمایشگاه ملی عفاف و حجاب که قرار است تیرماه سال جاری، در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شود، را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، از سوی این کارگروه فراخوان نمایشگاه ملی عفاف و حجاب که قرار است تیر ماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شود، اعلام شد.

در مقدمه این فراخوان آمده است:

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مشارکت و همکاری هنرمندان، فعالان و دست‌اندرکاران عرصه عفاف و حجاب، ترویج و تعمیق الگوهای عفاف وحجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی به جای پوشش نامتعارف به منظور فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب برای ایجاد جهش در تولید کشور و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی، نمایشگاه ملی عفاف و حجاب را از 19 تا 27 تیرماه سال جاری، همزمان با هفته عفاف و حجاب برگزار می‌کند.

معرفی ظرفیت‌های طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب، افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه درمدو لباس اسلامی ـ ایرانی و ساماندهی آن، کمک به اشاعه و گسترش فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه، فراهم ساختن بستر مناسب برای مخاطبان جهت دسترسی و خرید محصولات عفاف و حجاب، بسترسازی، به کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه پوشش و سبک زندگی، ارج نهادن به چهره‌های ماندگار و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق عفاف و حجاب اهداف برگزاری این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

رویکرد غالب این نمایشگاه معرفی الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی - اسلامی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی گرفته باشند، است.

بخش‌های نمایشگاه عفاف و حجاب

این دوره از نمایشگاه در چهار بخش؛ مسابقه و نمایش طرح عفاف و حجاب، مسابقه ایده تا اجرا، فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و عرضه محصولات عفاف وحجاب برگزار می‌شود.

در بخش مسابقه طراحی لباس اجتماع بانوان، تمامی طراحان و تولیدکنندگان می‌توانند با ارائه طرح‌های چادر، مانتو(تا مچ پا) و پوشش سر که با نگاهی کاربردی متناسب با فرهنگ و موازین ایرانی اسلامی طراحی شده حضور داشته باشند.

در بخش مسابقه ایده تا اجرا، متقاضیان شرکت در این بخش با گرایش چادر اربعین و مانتو عبایی، اسلامی می‌توانند ضمن ثبت‌نام در سایت نمایشگاه آمادگی خود را در فرم ارائه شده اعلام کرده و تمامی سوابق تخصصی خود و افراد گروه سه نفره خود متشکل از( طراح / الگوساز / دوزنده ) را به عنوان رزومه فعالیت و توانایی مشخص کنند. هیئت انتخاب پس از بررسی فرم‌های ارسالی و با در نظر گرفتن مندرجات اعلامی و اولویت متقاضیان نسبت به انتخاب گروه اقدام می‌کند.

در این بخش قرار است گروه‌های مربوطه در مدت دو روز برپایی کارگاه زنده طراحی و دوخت لباس آثار خود را ارائه کنند. در پایان زمان تعیین شده نیز گروه برگزیده به عنوان گروه برتر معرفی و در مراسم تجلیل از فعالان عفاف وحجاب از آنها تقدیر به عمل خواهند آمد. نتایج نهایی شرکت‌کنندگان از طریق سایت نمایشگاه نیز به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

بخش فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی

در این بخش از نمایشگاه، تمامی مؤسسات دولتی و خصوصی، نهادها، ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی و دینی که دارای آثار جهت عرضه و نمایش است، می‌توانند حضور پیدا کنند که فعالیت‌های آن شامل اقدامات مؤسسات عفاف و حجاب، رونمایی از آثار برتر حوزه عفاف و حجاب و سرای حجاب است.

همچنین طرح تعویض چادر کهنه با نو، کارگاه دوخت رایگان انواع چادر، مهد کودک و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی نیز در این بخش اجرا می‌شود.

بخش عرضه محصولات عفاف و حجاب

در بخش عرضه محصولات عفاف و حجاب با هدف حمایت از کالای ایرانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولید داخلی، کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور و مشارکت فعالان عفاف و حجاب نسبت به نمایش آثار و طرح‌ها اقدام کرده و بستر لازم را برای دسترسی و خرید محصولات عفاف و حجاب فراهم خواهند شد. در این بخش تمامی طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان می‌توانند محصولات خود را به تفکیک در چهار بخش چادر و پوشش سر، مانتو اجتماع بانوان و ملزومات عفاف و حجاب را که موفق به دریافت نشان شیما یا مالکیت معنوی شده‌اند به مخاطبان عرضه کنند.

معیارها و ضوابط مهم جهت حضور در بخش عرضه

1- تمامی آثار قابل عرضه باید نشان شیما را قبل از عرضه برای هر یک از محصولات دریافت کنند.

2- تمامی محصولات عرضه شده در بخش فروش باید تحت نظارت کامل کارگروه ساماندهی مد و لباس قیمت گذاری ومطابقت با ضوابط طراحی ودوخت ایرانی اسلامی باشند.

3- قیمت‌گذاری تمامی آثار با حضور کارشناسان اتحادیه، کارگروه، تعزیرات و اماکن تهران انجام خواهدشد.

4- قیمت‌گذاری غرفه‌ها براساس متراژ درخواستی و هزینه‌های جاری تعیین و اعلام می‌شود.

علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت نمایشگاه به نشانی iranmode.farhang.gov.ir و مطالعه اطلاعات تکمیلی در وب سایت، آثار خود را از یکم  اردیبهشت تا یکم تیرماه سال جاری، به ستاد نمایشگاه ارسال کنند.

زمان برپایی نمایشگاه نیز 19 تا 27 تیرماه، در مصلی امام خمینی(ره) خواهد بود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 02166722312 تماس گیرند. نشانی دبیرخانه نمایشگاه نیز تهران، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک 6 است.

انتهای پیام
captcha