اروپا خواستار آتش‌بس انسانی در لیبی در ماه مبارک رمضان شد
کد خبر: 3894138
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

اروپا خواستار آتش‌بس انسانی در لیبی در ماه مبارک رمضان شد

اتحادیه اروپا امروز، 6 اردیبهشت‌ماه، خواستار برقراری آتش‌بس انسانی در لیبی در ایام ماه مبارک رمضان شد و از طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا به دلایل انسان‌دوستانه، جنگ را متوقف کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا و دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا امروز، شنبه در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف درگیری در لیبی در ایام ماه مبارک رمضان شدند.

«جان اف لودریان»، وزیر خارجه فرانسه، «لوجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان و «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک بر همبستگی خود با درخواست «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل برای اعلام آتش بس انسانی در لیبی طی ماه مبارک رمضان و در پی شیوع ویروس کرونا تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از همه بازیگران تحولات لیبی می‌خواهیم که با الهام‌گیری از ماه مبارک رمضان، جهت انجام مذاکرات برای توقف واقعی جنگ و درگیری در این کشور روی بیارند.

این بیانیه مشترک که به امضای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا رسیده است، در پی تشدید عملیات نظامی طی هفته‌های اخیر بین دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس و نیروهای «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر، صادر شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha