ویژه‌نامه اینترنتی آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری منتشر شد
کد خبر: 3895566
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

ویژه‌نامه اینترنتی آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری منتشر شد

همزمان با فرارسیدن روز معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری ویژه‌نامه اینترنتی روز معلم منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ معلم را بزرگ و با منزلت بالا می‎شناسیم، زیرا که هم بزرگ است و هم سزاوار بزرگی و هم واجد ارزش و منزلتی بسیار بالا و والاست، لذا هم او و هم مقامش را ارج می‎نهیم؛ گرامی می‎داریم و محترم می‎شماریم و نشستن در پای درس او را توفیقی الهی تلقی می‎کنیم که رفیق راهمان شده است.
حال همزمان با فرارسیدن روز معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری، ویژه‌نامه اینترنتی روز معلم به‎همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌نت با ارائه مطالب جدید به‌روزرسانی و منتشر شده است.

ویژه‌نامه سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم در ۱۱ بخش با بیش از ۷۰ مطلب به منظور تجلیل و تکریم مقام معلم و بزرگداشت این روز منتشر شده است که به گوشه‌ای از سیره علمی و عملی استاد شهید مرتضی مطهری نیز می‌پردازد.

بخش‌های اصلی این ویژه‌نامه مناسبتی شامل «عظمت مقام معلم»، «شهید مطهری (ره)، معلمی نمونه»، «اندیشه‌های دینی شهید مطهری(ره)»، «شهید مطهری، قرآن و اهل بیت(ع)»، «اندیشه‌های فلسفی شهید مطهری(ره)»، «جلوه‌های معلمی شهید مطهری(ره)»، «شهید مطهری(ره) از نگاه دیگران»، «مهارت‌های تدریس و معلمی»، «رشحاتی از قلم»، «نگارخانه» و «پیوند‌های مرتبط» است.

همچنین «فضایل و شرایط معلمین از منظر قرآن و حدیث»، «معلم رکن آموزش و پرورش»، «استاد مطهری و روش پژوهش در معارف دینی»، «زیباشناسی در اندیشه فلسفی شهید مطهری»، «مراودات رهبر معظم انقلاب با شهید مطهری»، «تنوع در تدریس»، «خوش‌گفتاری مربی» و «شرایط تدریس و کلاسداری» ازجمله مطالب ارائه شده در این ویژه‌نامه است.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: (سالروز شهادت استوانه دین و دانش، استاد مطهری، روز معلم نام گرفته است. وی با تکیه بر قدرت علمی، عقیدتی و فلسفی، هرگونه شبهه و سؤال در حوزه دین را پاسخ می‌داد و با شمشیر قلم و بیان و با منطق و استدلال، با التقاط و انحرافات، شجاعانه مبارزه کرد. حضرت امام خمینی رحمه الله فرمودند: خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». ایشان بی‎استثنا آثارش خوب است؛ انسان‌ساز است؛ برای کشور خدمت کرده است).

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از ویژه‌نامه سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام
captcha