شورای شرعی اسلامی لبنان خواستار مجازات اهانت‌کنندگان به عایشه شد
کد خبر: 3904016
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴

شورای شرعی اسلامی لبنان خواستار مجازات اهانت‌کنندگان به عایشه شد

شورای شرعی اسلامی لبنان در بیانیه‌ای بر لزوم مجازات اهانت‌کنندگان به عایشه، همسر پیامبر اکرم‌(ص) تأکید و اعلام کرد که قانون همه کسانی را که به شخصیت‌های دینی توهین می‎کنند، تحت پیگرد قرار می‎دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از النشره، شورای شرعی اسلامی لبنان با اشاره به حادثه اخیر اهانت به عایشه، همسر پیامبر اکرم‌(ص) در جریان اعتراضات لبنان اعلام کرد که عده‌ای از معترضان به دنبال ایجاد فتنه و آشوب هستند، اما مسلمانان اجازه آن را نخواهند داد.

مجلس شرعی اسلامی لبنان افزود: کسانی که به ام المومنین عایشه اهانت کردند، باید مجازات شوند و قانون هر کسی را که به شخصیت‌های دینی توهین می‌کند، تحت پیگرد قرار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: دار‌الفتوا خواستار پایبندی به ارزش‌های روحی و معنوی و ملی لبنان شد و از دولت این کشور خواست تا مانع قاچاق در کشور و مهار قیمت دلار شود.

شنبه شب هفته جاری ویدئویی در لبنان از توهین عده‌ای به عایشه همسر پیامبر‌(ص) دست به دست شد که اعتراضاتی را به دنبال داشت.

حزب‌الله لبنان نیز به شعارهای هنجار‌شکنانه قومی و مذهبی در جریان تظاهرات بیروت در روز شنبه واکنش نشان داده و درباره تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی در این کشور هشدار داد.

انتهای پیام
captcha