صدور فتوای ممنوعیت بازگشایی مساجد در الجزایر
کد خبر: 3905368
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴

صدور فتوای ممنوعیت بازگشایی مساجد در الجزایر

شورای فتوای الجزایر با صدور فتوایی، بازگشایی مساجد در شرایط شیوع کرونا را جایز ندانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، شورای رسمی فتوای الجزایر وابسته به وزارت امور دینی این کشور، امروز اعلام کرد که بنابر نظر کارشناسان بهداشتی این کشور، بازگشایی مساجد در شرایط کنونی جایز نیست.

این کمیته در پی افزایش درخواست‌‌ها برای بازگشایی مساجد که پس از کاهش تدابیر ضد کرونایی در این کشور فزونی یافته است، در بیانیه‌ای اعلام کرد کارشناسان بهداشتی که از حقیقت اوضاع در الجزایر آگاه هستند، معتقدند شرایط کنونی، اجازه از سرگیری همه فعالیت‌ها به خصوص فعالیت‌هایی را نمی‌دهد که در آن تعداد زیادی از مردم در اماکن سربسته مانند مساجد گرد هم می‌آیند.

در ادامه این بیانیه آمده است: توصیه این کارشناسان، ما را به ادامه تدابیر احتیاطی وادار می‌کند تا زمانی که عواملی که باعث تعطیلی مساجد شده از بین برود.

در 17 مارس (27 اسفند)، الجزایر از تعلیق نمازهای جمعه و جماعات و تعطیلی مساجد، به عنوان بخشی از اقدامات برای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد. اما در 7 ژوئن (18 خرداد)، مقامات این کشور طرح‌هایی را برای برداشتن تدریجی محدودیت‌ها اعلام کردند.

این طرح شامل از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و برداشته شدن ممنوعیت تردد شبانه در 19 استان از 48 استان این کشور است، اما در این تصمیمات، بازگشایی مساجد و از سرگیری حمل و نقل عمومی و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی استثنا شده است.

اخیراً شبکه‌های اجتماعی این کشور شاهد درخواست‌های زیاد مردم برای بازگشایی مساجد با رعایت فاصله اجتماعی همانند کشورهای دیگر بوده است.
 
تا شب گذشته، الجزایر یازده هزار و 31 مورد ابتلا به کرونا و 777 مورد فوت بر اثر این بیماری را ثبت کرده است.
انتهای پیام
captcha