حماس: مقاومت مسلحانه در رأس گزینه‌های مقابله با اشغال کرانه باختری است
کد خبر: 3906972
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

حماس: مقاومت مسلحانه در رأس گزینه‌های مقابله با اشغال کرانه باختری است

یک مقام ارشد حماس مرزهای کشور مطلوب فلسطینی‌ها را از نحر تا بحر خواند و گفت که مقاومت مسلحانه در رأس گزینه‌های رویارویی با طرح اعمال سلطه رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط بین الملل در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) کشور فلسطینی مطلوب این ملت را کشور فلسطین آزاد «از نهر تا بحر» (از رود اردن تا دریای مدیترانه) دانست و گفت که مقاومت مسلحانه در رأس گزینه‌های رویارویی با طرح الحاق است.

ابومرزوق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السبیل» طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را جنایتی جدید در فهرست جرایم سرقت اراضی و منابع فلسطینی خواند و تصریح کرد که حماس با همه ابزارهای موجود برای ناکام گذاشتن آن تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کشور فلسطینی که ما و ملت فلسطین می‌خواهیم و امت عربی و اسلامی ما و آزادگان جهان در رسیدن به آن از ما پشتیبانی می‌کنند، کشور آزاد فلسطین از نهر تا بحر است، از همین رو آینده کشور فلسطین در آزادسازی کامل آن است.

ابومرزوق گفت: طرح الحاق، کرانه باختری را به هفت منطقه جدا از یکدیگر تجزیه می‌کند، علاوه بر اینکه 30 درصد از وسعت کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق می‌کند، قدس پشت دیوار حائل است، یعنی هیچ پایتختی برای فلسطین در کار نخواهد بود و قدس از کشور آتی فلسطین حذف می‌شود.

این مقام حماس افزود: الحاق منطقه غور اردن به سرزمین‌های اشغالی هم کشور فلسطین را از عمق عربی خود جدا و در دامن اسرائیل گرفتار می‌کند به گونه‌ای که ساکنان فلسطین قادر به جابجایی در داخل این کشور جز با اجازه صهیونیست‌ها نیستند.

ابومرزوق با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها در سطوح مردمی، دیپلماتیک و قانونی، گزینه‌هایی برای مقابله با اجرای طرح الحاق رژیم صهیونیستی آماده کرده‌اند، گفت: از جمله این گزینه‌ها مقاومت مسلحانه برای پاسخ به آزار دشمن و واداشتن آن به عقب نشینی از این دزدی است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به افول مواضع برخی دولت‌های عربی در حمایت از مسئله فلسطین و گرایش آنها به سمت سازش با رژیم اشغالگر گفت: ملت‌های عربی و اسلامی مسئله فلسطین را مسئله اساسی خود می‌دانند و با این اقدامات تحریک کننده احساساتشان مخالفند.

ابومرزوق گفت: برخی گمان می‌کنند که سازش با اشغالگران به آنها در موضوع امنیتشان کمک می‌کند یا دری به سمت توسعه روابطشان با آمریکاست، اما زمانی خواهد آمد که آنها می‌فهمند که چه خطای بزرگی مرتکب شدند.
 
انتهای پیام
captcha