بازتاب انتشار زندگی‌نامه قاری بین‌المللی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3911373
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

بازتاب انتشار زندگی‌نامه قاری بین‌المللی در صفحات معارفی رسانه‌ها

کتاب زندگی‌نامه احمد ابوالقاسمی با نام «ترکش دوست‌داشتنی» منتشر شد. مخاطبان در این کتاب با خاطرات این قاری در دوران دفاع مقدس و همچنین سفرهایی که برای تبلیغ قرآن داشته است، آشنا می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها،‌ امروز 29 تیرماه به انعکاس خبر انتشار کتاب زندگی‌نامه احمد ابوالقاسمی با نام «ترکش دوست‌داشتنی» پرداختند که در این کتاب بر زندگی وی در دوران دفاع مقدس و همچنین سفرهایی که در کسوت قاری به کشورهای مختلف داشته است، مروری شده است؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد چهارده خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «کتاب زندگی‌نامه احمد ابوالقاسمی منتشر شد»، «مراسم مسلمیه برگزار نمی‌شود»، «مسابقۀ بزرگ و سراسری تفسیر قرآن ویژۀ طلّاب برگزار می‌شود»، «تشریح فعالیت مهد قرآن در بحران کرونا/ ستاد طرح ملی حفظ خروجی ندارد»، «حکمتی از امیرالمؤمنین درباره نحوه سبقت در کارهای خیر»، «عید قربان آغاز خیزشی برای با هم بودن است»، «طباطبایی: هدف‌گذاری کوتاه‌مدت در زمینه حفظ قرآن نتیجه‌بخش است»، «دوازدهمین جشنواره هلهله فرشته‌ها برگزار می‌شود»،‌ «روایتی از «رزمایش همدلی» مردم از نبرد دفاع مقدس تا نبرد کرونا+عکس»، «سرابی: جامعه قرآنی و به ویژه مؤسسات قدر این هم‌گرایی را بدانند»، «رفیعی: مراجعه مردم به حوزه علمیه کم است/ منشأ اختلاف فتوای مراجع تقلید چیست؟»، «حمایت نمایندگان مجلس یازدهم از طرح رویش همدلی عید قربان»، «کاشانی، زیباکلام را به گفت‌وگوی دوستانه دعوت کرد/ غضب آفت عدالتخواهی است» و «آیا می‌دانید بهشت آدم(ع) در دنیا بود؟» هستند.

خبر «جامعه قرآنی و به ویژه مؤسسات قدر این هم‌گرایی را بدانند»، مربوط به صحبت‌های سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در برنامه تلویزیونی مصباح است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: چند سال قبل، موضوع ادغام اتحادیه‌های قرآنی مورد پیگیری قرار گرفت و همه دستگاه‌ها و همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی این مسئله را دنبال می‌کردند. سه سال قبل که موضوع ادغام عملی شد، در سطح استان‌ها مجامع عمومی اتحادیه برگزار و هیئت مدیره‌ها نیز انتخاب شدند، اما در همان سال، برخی کدورت‌ها به وجود آمد و نتیجه آن این شد که یکی از اتحادیه‌ها از ادامه آن انصراف داد.

وی ادامه داد: در این سال‌ها، جلسات زیادی برگزار شد. مسئولان قرآنی و حتی نمایندگان مجلس هم به این موضوع ورود کردند و تلاش داشتند که کدورت‌ها را برطرف کنند و در نهایت، سال گذشته با بیانیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد روند ادغام به شکل جدی‌تری پیگیری شود.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «مراسم مسلمیه برگزار نمی‌شود»، می‌خوانیم: هم‌زمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هر ساله در این ایام، میزبان هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری برای برگزاری این آیین باشکوه بود که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت حفظ سلامتی زائرین و مردم، امکان برگزاری این مراسم وجود نداشته و به همین مناسبت در نظر است تا برنامه‌ها بدون حضور جمعیت در آستان مقدس به‌صورت زنده و مستقیم با حضور سخنرانان و مداحان از شبکه‌های مختلف سیما پخش شود.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تلاوتی خاطره‌انگیز از عبدالفتاح طاروتی+فیلم»، «فراخوان ایده برای ترویج کتابخوانی در حرم امام رضا(ع)»، «انتشار خاطرات قاری معروف ایرانی در «ترکش دوست‌داشتنی»» و «حوزه علمیه پیشرفت کرده اما مراجعه به آن کم است/ دلیل اختلاف در فتاوای مراجع» هستند.

خبر اخیر مربوط به صحبت‌های حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در برنامه تلویزیونی بدون توقف است که در بخش‌هایی از آن آمده است: قرآن می‌فرماید «دین فطری است» وقتی کسی را در غار هم نگه دارید، خود به خود میل به دین و میل به پرستش دارد. همانند حضرت ابراهیم(ع) که تا ١٣ سالگی در غار بود، اما بعد از بیرون آمدن از غار در پی پرستش خدا بود. انسان ذاتاً می‌خواهد بداند از کجا آمده و خالق او کیست.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در خصوص رسالت‌های حوزه یادآور شد: حوزه رسالت‌های مختلفی دارد، بعد از انقلاب کاری که در حوزه صورت گرفت، تشکیل مؤسسات تخصصی بود، در حال حاضر در حوزه علمیه قم ۵٠٠ مجموعه پژوهشی داریم که قبل از انقلاب ۵، ۶ تا بیشتر نبود، کار آنها این است که مجلات تخصصی منتشر کنند و از طرق مختلف به پاسخ شبهات بپردازند، در فضای مجازی امکان ندارد که یک شبهه جستجو کنید و پاسخ حوزه به آن را پیدا نکنید.

مدیر گروه شیعه‌شناسی و رئیس مجتمع تاریخ جامعة‌المصطفی در پاسخ به این سؤال که «پس چرا با این پیشرفت‌ها عملاً کار خاصی از طرف آنها انجام نمی‌شود»، تصریح کرد: حوزه علمیه ما هم مثل حوزه پزشکی پیشرفت کرده، اما مراجعات به آن کم است، الان جوان‌های ما چند مجله و سایت حوزوی را می‌شناسند؟ ایراد به مخاطبانی است که مراجعه نمی‌کنند.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «انتشار خاطرات قاری معروف ایرانی در «ترکش دوست‌داشتنی»» آمده است: این کتاب به قلم محمد خسروی‌راد و در ۴۰۰ صفحه منتشر شده که شامل زندگی‌نامه و خاطرات احمد ابوالقاسمی از دوران کودکی تاکنون است.

موضوعاتی که در این کتاب می‌خوانیم شامل حضور در جبهه و مجروحیت و ترکشی که از آن زمان تاکنون در ریه ابوالقاسمی جا خوش کرده، ماجراهای خواندنی از سفرهای خارجی و حوادث تلخ و شیرین محافل قرآنی در اروپا، آفریقا، آسیا و سایر نقاط جهان و چگونگی طی مراحل مختلف رشد یک قاری که صدای چندان خوشی نداشت، به سطوح بالای جهانی و دستیابی به عنوان اول جهانی است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «رفیعی: با جوان‌ها رو در رو صحبت کنیم»، «ورود زائران به کربلا در روز عرفه و قربان ممنوع شد»، «ابن بابویه هم به سرنوشت امامزاده عبدالله دچار شد» و «اجرای طرح «قربانی مشارکتی» با هدف کمک به نیازمندان» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «ورود زائران به کربلا در روز عرفه و قربان ممنوع شد» می‌خوانیم: نهم مردادماه به تقویم خورشیدی روز عرفه است که همزمان با مراسم حج، زائران در شهر کربلا جمع می‌شوند تا دعای عرفه را به جای آورند. این روز برای شیعیان مهم است؛ روایت شده که در این روز امام حسین(ع) با رها کردن مناسک حج، به سمت کربلا حرکت کرد. استاندار شهر کربلا اینک اعلام کرده که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا، زائری را از داخل و خارج عراق برای شرکت در مراسم دعای عرفه نمی‌پذیرند و برپایی مراسم دعای عرفه با حضور جمعیت ممنوع است.

عراق با شیوع ویروس کرونا، همه مرزهای خود را بست و حدود شش ماه است که هیچ زائری را از خارج این کشور نپذیرفته است. این کشور هنوز تصمیمی برای بازگشایی مرزهایش نگرفته، اما با نزدیک شدن مراسم عرفه و عید قربان که هر سال بهانه‌ای برای اجتماع زائران در شهرهای کربلا و نجف است، استاندار کربلا نه تنها اعلام کرده امسال در این دو مناسبت، زائرای از داخل و خارج این کشور نمی‌پذیرند که پیشنهاد بسته شدن حرم های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را برای جلوگیری از تجمع زائران در این روزها مطرح کرده است. هرچند برخی منابع در عراق از مخالفت مراجع با این پیشنهاد خبر داده‌اند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی تا ساعت ۱۴ امروز خبری را منتشر نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مراسم مسلمیه در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار نمی‌شود»، «بهترین مردمان از منظر رسول خدا(ص) چه کسانی هستند؟» و «عاقبت سوءتدبیر در معامله و تجارت چیست؟ + فیلم» هستند.

مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «حکمت، به آدمی توان رفع مشکلات و انحرافات را می‌دهد» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «​وبینار و نشست‌هایی با محوریت نهج البلاغه برگزار می‌شود» و «سازمان وکالت در زمان امام کاظم(ع) گسترش یافته است» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان هم تا ساعت 14 خبری را منتشر نکرده است.

انتهای پیام
captcha