بازتاب نظرات مراجع تقلید در مورد وام ودیعه مسکن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3912717
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

بازتاب نظرات مراجع تقلید در مورد وام ودیعه مسکن در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها در کنار خبرهای مختلفی که انتشار داده‌اند، بیش از هر موضوع دیگری به نظر دو تن از مراجع عظام تقلید در مورد وام ودیعه مسکن پرداخته‌اند.

بازتاب نظرات مراجع تقلید در مورد وام ودیعه مسکن در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز پنجم مردادماه به موضوعاتی همچون برپایی جلسات محرم در شرایط کرونایی، برگزاری دعای عرفه و ... پرداخته‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد مراقبت از ماه ذی‌الحجه را بازنشر داده و در مطلب دیگری حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه در مورد وظایف کارگزاران در حکومت اسلامی را منتشر کرده است. این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری به برگزاری مراسم دعای عرفه در مسجد دانشگاه شریف اشاره کرده و در ادامه نیز نماهنگی از یکی از ذاکران اهل بیت(ع) را بارگذاری کرده است.

تسنیم در بین خبرهای امروز خود به صحبت‌های «رضا نباتی»، مولف کتب درسی آموزش و پرورش که روز گذشته در برنامه افق رادیو قرآن مطرح کرده بود نیز پرداخته است. رضا نباتی در بخشی از آن گفت‌وگو بیان کرده است: «آموزش و پرورش بیش از 35 بخش فعالیت قرآنی دارد. همچنین هزاران مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت دارند که اگر همه این مراکز با هم بسیج شوند و در امر آموزش قرآن به آموزش و پرورش کمک کنند و فعالیت‌ها نیز بر حوزه آموزش عمومی قرآن‌کریم تمرکز کند، می‌توانیم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم».
«آیا «ذکر» به معنای گفتن تسبیحات است؟ / پاسخ امام صادق‌(ع)»، «فراخوان ملی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برپایی عزای سیدالشهدا(ع)»،‌ «سیرۀ پیامبر اسلام دربارۀ برهم‌زنندگان نظم جامعه»، «وزارت بهداشت ادعای طبّ اسلامی و سنّتی در درمان کرونا را بررسی کند»، «معیارهای اسلامی در ازدواج از منظر رهبر انقلاب+ عکس» و «سفر ابدی و حتمی در بیان آیت‌الله بهجت/ چگونه خداوند در وجود مؤمن رغبت به مرگ را ایجاد می‌کند؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه، دین،‌ قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز پنجم مردادماه است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی نظر یکی از ذاکران شناخته شده اهل بیت(ع) در مورد برگزاری جلسات محرم را بازنشر داده و در ادامه برنامه مسجد جمکران برای دهه ولایت را منتشر کرده است. درگذشت قدیمی‌ترین استاد کاشی‌کار حرم امام رضا(ع) و برگزاری مراسم دعای عرفه در حرم امام رضا(ع) دو خبر دیگر این خبرگزاری در روز پنجم مردادماه است.

خبرگزاری فارس همچنین از برگزاری دومین مسابقه مجازی در محضر قرآن خبر داده است. این مسابقه با محوریت سوره مبارکه قیامت و به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. آخرین مهلت شرکت در این مسابقه فرهنگی‌‌، ۲۹ مرداد‌ماه ۱۳۹۹ است و علاقه‌‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت حرم به نشانی razavi.aqr.ir و با انتخاب مسابقات و عضویت در آن، سؤالات را رؤیت کرده و با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۰۲۲۲۲ یکی از برندگان این حرکت قرآنی باشند.

در بین خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی فارس سه فایل صوتی و تصویری نیز بارگذاری شده است. این سه فایل شامل تلاوت ترتیل صفحه ۴۳۲ قرآن شامل آیات ۳۲ تا ۳۹ سوره مبارکه سبأ باصدای مرحوم عبدالباسط، تلاوت «مهدی عادلی» قاری بین‌المللی کشورما از سوره مبارکه نحل و دعای زائران حرم نبوی زیر باران رحمت الهی است.

«وضعیت حقوقی شهدای مسجدالحرام پس از ۵ سال/ چک‌هایی که همچنان وصول نشدند»،‌ «داستان‌های واقعی از کرامات ائمه(ع) را در این کتاب بخوانید»، «نام موسسات فراگیر ارشاد «خانه کتاب و ادبیات ایران» شد»،‌ «مساجد در برگزاری نماز جماعت، بلاتکلیف‌اند/ سکوت امور مساجد»، «ورود کودکان به مسجدالنبی (ص) ممنوع شد»، «اجرای نذر قربانی جمکرانی‌ها در دهه امامت و ولایت»، «آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) خادم افتخاری می‌پذیرد»، «۴ تخریب‌چی که حاج قاسم در مقدمه یک کتاب از آنها نام برده است»، «آمادگی انجمن قلم برای انتشار آثار نوقلمان و پرداخت حق‌التألیف»، «مسیح مهاجری خطاب به رئیس جمهور: محرم را تعطیل کنید تا پاییز رنگارنگی داشته باشیم» و «احوال این روزهای شاعر دو کاج/ محبت: ۵ ماه است در قرنطینه کرونا هستم» از دیگر تیترهای منتشر شده در خبرگزاری فارس در روز پنجم مردادماه است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه و تا زمان تهیه این گزارش(ساعت 14) چهار مطلب خبری بر روی خروجی قرار داده و از جمله مهم‌ترین این مطالب انتشار نظر دو مرجع تقلید در مورد وام ودیعه مسکن است. با توجه به اعلام دولت برای پرداخت وام اجاره مسکن به مستأجرین، سؤالات و شبهاتی پیرامون این وام مطرح شده است که آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله علوی‌گرگانی مراجع معظم تقلید نظر خود را در قالب استفتاء بیان کرده‌اند.

این خبرگزاری همچنین گزارش مفصلی با تیتر «اولین و آخرین حج» منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «پیامبر(ص) در بیست وششم ذوالقعده سال دهم به همراه کاروانی عازم حج تمتع شد. بعد از هجرت پیامبر(ص) از مکه، این اولین حج تمتع پیامبر(ص) است. پیامبر(ص) یک بار بعد از صلح حدیبیه، سفر سه روزه‌ای که به مکه داشت، برای اعمال عمره قضا شده سفر ناتمام قبل. پیامبر(ص) و همراهان در مسجد شجره، در نزدیکی مدینه، محرم شده و لبیک گویان از مسجد خارج می‌شوند. تا امروز دستورالعمل احکام عبادی نماز، روزه، خمس، زکات، جهاد، امر بمعروف و نهی از منکر طی آیات الاحکامی که بیشتر در مدینه نازل شد، برای مسلمانان تبیین شده بود».

«انسان یک موجود بهترین‌خواه بی‌نهایت‌طلب است» و «برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در فضای باز» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی در یکی از خبرهای امروز خود از برگزاری مسابقه «در مسیر نور» ویژه ائمه جماعات مدارس خبر داده است. این مسابقه از تفسیر چهار سوره مبارکه «حمد»، «یوسف»، «لقمان» و «حجرات» ویژه ائمه جماعات مدارس انتخاب شده است که از طریق بستر شبکه شاد انجام می‌شود و جوایزی نیز برای برگزیدگان درنظر گرفته خواهد شد.

ایرنا به مناسبت برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر ولدان» مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم منتشر کرده است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «اکنون که انقلاب اسلامی در برابر تهاجم سهمگین دشمنان دیرینه‌ خود قرار دارد و در این میان ابزار جنگ تغییر یافته و از جنس فرهنگ و عقیده و اندیشه است؛ که خطرش بسی عظیم است، سزاوار است قرارگاهی در مقابل آن ساماندهی شود که با سلاح علم و معنویت، مخلصانه، متخصصانه و هوشمندانه و با بصیرت کافی وارد میدان مبارزه گردد».

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار تنها یک مطلب معارفی که آن هم به حدیثی از حضرت علی(ع) در مورد علت خروج انسان از مسیر هدایت الهی اختصاص دارد، به روزرسانی شده است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران صفحه دین را با انتشار یک مطلب خبری به روزرسانی کرده است. این مطلب با تیتر «فرهنگسرای اندیشه عرفان‌های کاذب را نقد و بررسی می‌کند» بر روی خروجی قرار گرفته است. این مجموعه در قالب ویدئوهایی چند قسمتی آماده شده و به مرور از طریق فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه منتشر می‌شود.

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه از درگذشت قدیمی‌ترین استاد کاشی‌کار حرم مطهر رضوی خبر داده است. استاد «محمدلی الهامی نیا» تا همین اواخر به‌عنوان سرپرست واحد معماری سنتی با سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی همکاری داشته است.

«اجرای طرح قربانی برای سلامتی «امام زمان (عج)» در ایام دهه امامت و ولایت» و «حکم روزه استیجاری با وجود روزه قضا» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان است.

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز تا زمان انتشار این گزارش به روزرسانی نشده است.

انتهای پیام
captcha