اعلام برنامه‌های قرائت عرفه در حرم‌ اهل بیت(ع) در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3912958
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

اعلام برنامه‌های قرائت عرفه در حرم‌ اهل بیت(ع) در صفحات معارفی رسانه‌ها

مراسم قرائت دعای عرفه در حرم‌های اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و قرار است شماری از آنها از صدا و سیما پخش شود.

به گزارش ایکنا؛ مهم‌ترین خبری که امروز، ششم مردادماه در صفحات معارفی رسانه‌ها منتشر شده، عبارت از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در حرم‌های اهل بیت(ع) است؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفده خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «قمی: هیئت‌های مذهبی در دینداری و کمک به همنوعان و رعایت بهداشت الگو باشند»، «سرگذشت عجیب ترجمه کامل فروزانفر از قرآن کریم»، «غرقاب روایت رهبر انقلاب از واقعیت‌های پنهانی افول تمدنی غرب»، «جشنواره مجازی با کاروان غدیر برگزار می‌شود»، «اهتمام امام باقر(ع) به عزاداری سیدالشهداء در دوران خفقان بنی‌امیه»، «حجت‌الاسلام میرباقری: محرم امسال هیئت‌های کوچک را گسترش دهیم»، «ویژه‌برنامه مسلمیه بدون حضور مردم از شبکه قرآن پخش می‌شود»، «بانویی که دو دست خود را فدای زیارت امام حسین(ع) کرد / عزاداری اباعبدالله هیچ‌گاه تعطیلی نداشته است» و «شهادت امام محمدباقر(ع) و ایام مسلمیّه هیأت کجا برویم؟» هستند.

همچنین عناوین دیگر اخبار عبارت از «طبخ و توزیع ۱۳ هزار پرس غذا در روز عید غدیر»، «مطیعی دعای عرفه را در امامزاده قاضی‌الصابر(ع) می‌خواند»، «آیا حدیث فَرّوا إلی الحُسین درست است؟»، «آیا هنوز باور داریم روضه و اشک بر امام حسین(ع) شفاء است؟ / شعائر حسینی تعطیل‌شدنی نیست»، «تفاوت دعای آدم‌های بزرگ و کوچک در مقابل مشکلات»، «حجت‌الاسلام انصاریان: برپایی مجلس امام‌حسین(ع) در این زمان از افضل واجبات است»، «ماجرای وقف کوه دماوند چه بود؟»‌ و «خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل‌نماز/ انس با نماز چه‌نقشی در زندگی مشترک دارد؟» هستند.

خبر «هیئت‌های مذهبی در دینداری و کمک به همنوعان و رعایت بهداشت الگو باشند»، مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجمع مداحان، مرثیه‌سرایان و شعرای آیینی شاخص و جوان کشور است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: باب خلاقیت باید برای برگزاری مراسم ماه محرم باز شود؛ اقامه عزای سالار شهیدان و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری با رعایت کامل دستور‌العمل‌های بهداشتی نوعی خلاقیت است.

قمی اذعان کرد: تلقی من این است که عده‌ای از مردم ترس دارند و عده‌ای دیگر می‌خواهند ترس ایجاد کنند، اما با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌توانیم به بهانه‌جویی‌ها خاتمه دهیم و محرم امسال را با شکوه برگزار کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما متعهد و ملتزم هستیم که سلامت و بهداشت جامعه به مخاطره نیفتد. همچنین مراسم سالار شهیدان را هم به بهترین نحو برگزار کنیم؛ بنابراین باید با هوشمندی و خلاقیت عزاداران؛ بهانه به دست بدخواهان و دشمنان ندهیم.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هفت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره سود وام ودیعه مسکن مستأجران»، «مسلمیه در حرم سیدالکریم؛ هم حضوری هم مجازی/ پای شبکه قرآن بنشینید»، «برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «قرآن از دیدگاه امام خمینی(ره)» معرفی شدند»، «برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در حرم‌های اهل بیت(ع) کشور»، «مسلمیه بدون دسته‌روی در حرم سیدالکریم/ مراسم در فضای باز برپا می‌شود» و «هیأتی‌ها مائده غدیر را در ۱۱۰ نقطه کشور برپا می‌کنند» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره سود وام ودیعه مسکن مستأجران» آمده است: آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید به استفتائی درباره سود ۱۳ درصدی وام ودیعه مسکن به مستأجران پاسخ داد. این استفتاء در پی اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران از سوی دولت انجام شده که متن سؤال و پاسخ آن به شرح زیر است:

محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی دامت برکاته

اخیراً برای حل مشکل مستاجران دولت محترم تصمیم به اعطاء وام با سود ۱۳ درصد گرفته است که متن مصاحبه معاون محترم وزیر مسکن در کیفیت پرداخت این تسهیلات تقدیم می گردد. لطفاً نظر مبارک را پیرامون سود بانکی این وام بفرمایید.

پاسخ

بسم الله الرحمن الرحیم

گرفتن سود به هر کیفیت ربا و حرام است و نیز از جمله گناهان بزرگی است که اثر بسیار مخربی در جامعه و اقتصاد دارد.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در حرم‌های اهل بیت(ع) کشور» می‌خوانیم: مراسم پرفیض دعای عرفه در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود. این مراسم پنجشنبه ۹ مرداد از ساعت ۱۷ آغاز در آن حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی به قرائت دعای عرفه می‌پردازد. این برنامه از ساعت ۱۷ به صورت زنده و مستقیم از شبکه چهار سیما شبکه استانی نور، رادیو معارف و پرتال جامع آستان حضرت معصومه پخش می‌شود.

مراسم قرائت دعای عرفه در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود. در این مراسم، مهدی سلحشور به قرائت دعای عرفه می‌پردازد و حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد سخنران برنامه است. این مراسم از ساعت ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه ۹ مرداد برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی فارس پخش می‌شود. همچنین طبق اعلام سازمان اوقاف مراسم دعای عرفه در بقاع منتخب امامزادگان کشور برگزار می‌شود.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «هم‌اندیشی ویژه‌برنامه‌های دهمین کنگره امام سجاد(ع) در عرصه بین‌الملل برگزار می‌شود»، «هیئات مذهبی در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت، الگو باشند»،‌ «اگر منطقه وقف شده دماوند مرتع باشد اراضی ملی تلقی می شود»، «امور تشریعی و بدیهیات سلیقه‌ای نیست»، «اهتزاز پرچم هیئات مذهبی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)»‌ و «وقف دماوند؟ شوخی می کنید؟» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «هیئتی‌ها اهل مراقبت و ضابطه هستند»، «کانون‌های فعال در رزمایش همدلی تسهیلات دریافت می‌کنند» و «موکب‌های سلامت در کشور راه‌اندازی شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر که مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام علیرضا ربانی‌منش با ایرنا است، می‌خوانیم: در سال‌های گذشته نذرهای بسیاری برای پختن غذا اختصاص می یافت که می‌توان این نذرها را به مسائل درمانی اختصاص داد یا برای تشویق مردم قبل از ماه محرم، موکب‌های سلامت را در شهرها مستقر نمود تا با پخش نوحه‌های ماه محرم، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را در میان مردم توزیع کنند.

از نظر شرعی اگر انسان نذری کرده باشد که هر ساله یک کار خاص را انجام دهد، باید توجه کرد که اگر صیغه نذر را جاری کرده باشد، نمی‌تواند آن را تغییر دهد، مگر اینکه مراجع با توجه به شرایط جدید در این زمینه نظری دهند. البته معمولا مردم نذرهایی را از ذهن می‌گذرانند که می‌توان این نذرها را تغییر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «هیئات مذهبی در دینداری و رعایت بهداشت الگو باشند» و «راه نجات از آتش جهنم در نگاه رسول خدا(ص)» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «پیام‌های سترگ الهی بایستی بر بستر بلاغت به انسان رسانده شود» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «رونمایی مجازی از چاپ جدید کتاب عزت شیعه» و «کتاب «روش فرهنگ‌سازی پاکدامنی در قرآن» منتشر شد» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان تا ساعت 14 امروز خبری را منتشر نکرده است.

انتهای پیام
captcha