بسته عاشورایی آثار مرحوم صفایی حائری
کد خبر: 3918301
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

بسته عاشورایی آثار مرحوم صفایی حائری

بسته عاشورایی آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری با تخفیف ویژه ارائه شد.

بسته عاشورایی آثار مرحوم استاد علی صفایی حائریبه گزارش ایکنا، انتشارات لیلةالقدر به مناسبت فرارسیدن ایام محرم‌الحرام و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، سه عنوان از آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری را در قالب بسته عاشورایی با تخفیف ویژه ۱۵ درصدی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. این عناوین شامل کتاب‌های «وارثان عاشورا»، «چهل حدیث امام حسین(ع)» و «عاشورا» است و به صورت رایگان به سراسر کشور ارسال می‌شود.
 

وارثان عاشورا

 
این اثر مجموعه‌ای است از پنج مبحث در زمینه اضطرار به دین و حجت، حق و شبهه، احیای امر، وارثان عاشورا و اصحاب اباعبدالله(ع). این کتاب حاصل سخنرانی‌های مؤلف در چند دهه محرم است. در مبحث دوم به تحلیلی از حق و شبهه می‌پردازد تا در برخورد با شبهه و فتنه و وسوسه و بدعت، همراه نور و هدایت و بیّنات و فرقان، بتوانیم مسلط و سالم و بهره‌مند باشیم. 
 
در مبحث سوم به این نکته پرداخته شده که احیای امر اهل بیت(ع) را چگونه و از کجا دنبال کنیم، تا از کسانی باشیم که به حیات قلبی رسیده‌ایم، آن هم تا روزی که تمامی دل‌ها می‌میرند. در این نوشته با توجه به تمامی روایات احیاء امر، از عوامل احیاء و مراحل پنجگانه آن، سخن به میان آمده است.
 
در مبحث چهارم که عنوان کتاب هم از همین بحث گرفته شده، مؤلف توضیح می‌دهد که میراث حسین(ع)، که وارث آدم تا خاتم است، به کسانی خواهد رسید که از آگاهی و علم، عبودیت و تقوا، عبودیت و صلاح برخوردار باشند و این‌ها وارثان عاشورایند.
 
در مبحث پنجم به تحلیل و تطبیق و بررسی اوصاف و خصوصیات اصحاب اباعبدالله پرداخته می‌شود که چطور مسلم بن عقیل به استقامت، هانی بن عروه به حمیت و حمایت، حر به محاسبه و مقایسه و انتخاب و حرّیت و عبودیت، زهیر به نجات و فلاح و سرداری، قیس بن مسهر و عبدالله بن یقطر به مقام سقایت و رسالت و شهادت و همچنین دیگر یاران به آن مقام وفا و ادب و فداکاری و فوز رسیدند.
 

چهل حدیث امام حسین(ع)

 
در کتاب حاضر، چهل حدیث از امام حسین(ع) نقل و بعد از آوردن متن عربی احادیث، توضیحاتی درباره آن ذکر شده و تفسیری کوتاه از دعای عرفه نیز آمده است.
 

عاشورا

 
نویسنده در این کتاب به بررسی و تحلیل حرکت امام حسین(ع) پرداخته و همچنین ابعاد، انگیزه‌ها و هدف‌های این قیام بزرگ را تحلیل کرده است.
انتهای پیام
captcha