امسال کمک به نیازمندان در محرم قوت بیشتری می‌گیرد
کد خبر: 3918326
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
خاموشی اظهار کرد:

امسال کمک به نیازمندان در محرم قوت بیشتری می‌گیرد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال وزن اجتماعی به بسته‌های فرهنگی طرح شمیم حسینی داده شده است، گفت: کمک به نیازمندان در محرم امسال قوت بیشتری می‌گیرد.

کمک به مردم در صدر حماسه حسینی امسال قرار داردحجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در برگزاری مراسم محرم براساس فرمان مقام معظم رهبری باید تابع پروتکل‌های بهداشتی باشیم، گفت: این پروتکل‌ها از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و ما نیز علاوه بر تبعیت از آن‌ها یکی از نهاد‌هایی هستیم که قرار است نقشی را در روند اجرای آنها‌ ایفا کنیم.

وی افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در عید سعید قربان، طرح شمیم حسینی را به سمت و سوی اعانه مردمی سوق دادیم و به بسته‌های فرهنگی وزن اجتماعی دادیم تا بتوان به کمک مردم نیازمند شتافت و آنان را نیز منتفع کرد. در واقع امسال کمک به نیازمندان در مراسم محرم تقویت می‌شود.

خاموشی بیان کرد: همچنین مقرر کرده‌ایم که صحن‌های باز دو هزار بقعه متبرکه در اختیار هیئات مذهبی قرار گیرد. هیئت‌های شاخص که جمعیت زیادی دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در این فضا قرار گرفته و به تعظیم شعائر حسینی بپردازند. بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی تاکنون وارد این صحن‌ها شده‌اند و مراسم خود را در این فضاها برگزار می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت همکاری نهاد‌های برای برگزاری مراسم محرم، اظهار کرد: در این راستا با توجه به پراکندگی هیئت‌های خانگی در فضا‌های مسقف هماهنگی‌های لازم با سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهاد‌های مرتبط برای کمک به این هیئت‌ها انجام شده است و با شهرداری نیز برای محرمی کردن کالبد و فضای شهری همکاری‌ کرده‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: جلسه‌ای با مداحان و ذاکران اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار و ضمن شنیدن سخنان و دغدغه‌های آنان، مسیر مشترکی را برای عمل به پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مختلف تبیین کردیم.

وی تأکید کرد: محرم امسال به برکت حماسه حسینی و انقلاب اسلامی که با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده است، بسیار متفاوت خواهد بود و ان‌شاءالله اتفاقات جدیدی در فضای باز رخ دهد و همانند اربعین حسینی حماسه و شور جدیدی شکل گیرد.
انتهای پیام
captcha