تأکید وزارت بهداشت عراق بر تدابیر پیشگیرانه در عاشورا/ آمادگی پلیس کربلا برای مراسم رکضه طویریج
کد خبر: 3919838
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
آخرین اخبار از کربلا همزمان با عاشورای حسینی؛

تأکید وزارت بهداشت عراق بر تدابیر پیشگیرانه در عاشورا/ آمادگی پلیس کربلا برای مراسم رکضه طویریج

تأکید وزارت بهداشت عراق بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در مراسم روز عاشورا، آمادگی فرماندهی پلیس کربلا برای تأمین امنیت مراسم رکضه طویریج و گزارش وزارت حمل و نقل عراق درباره روند تردد زائران عاشورا در کربلا از آخرین اخبار و تحولات مربوط به سوگواری روز عاشورا در کربلای معلی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، استاندار کربلا و مقامات این استان اعلام کردند که از پذیرش زائران خارج از مرزهای استان کربلا معذورند و به همین روی، مراسم روز عاشورای امسال تنها محدود به موکب‌ها و هیئت‌های حسینی استان کربلا است.
 
در همین راستا، حسن التمیمی، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق، امروز، نهم شهریورماه، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت اجرای تدابیر پیشگیرانه در مراسم عاشورای امسال تأکید کرد.
 
وی از صاحبان مجالس، مواکب و هیئت‌های حسینی خواست که به پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن دست‌ها و .. پایبند باشند.
 
وزیر بهداشت و محیط زیست عراق همچنین از خطیبان منابر حسینی نیز خواست که به رویکرد آگاهی‌بخشی درباره پیشگیری از ویروس کرونا ادامه دهند.
 
آمادگی فرماندهی پلیس کربلا برای تأمین امنیت مراسم رکضه طویریج

پایگاه خبری «الفرات نیوز» گزارش داد: احمدعلی زوینی، فرماندهی پلیس کربلا از آمادگی نیروهای پلیس این استان برای تأمین امنیت عزاداران در مراسم رکضه طویریج خبر داد.

احمد علی زوینی با تأکید بر روان بودن حرکت خودروها اعلام کرد: نیروهای پلیس، آمادگی کامل برای تأمین امنیت مراسم ظهر روز عاشورا دارد.
تأکید وزارت بهداشت عراق بر تدابیر پیشگیرانه در عاشورا/ آمادگی پلیس کربلا برای مراسم رکضه طویریج
مراسم رکضه طویریج (هروله‌کنان) در ظهر عاشورا (روز دهم محرم) برگزار می‌شود. طویریج نام قدیمی شهرستان هندیه در نزدیکی کربلا است. در ظهر روز عاشورا عزاداران حسینی هروله‌کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) حرکت می‌کنند.

این مراسم از نام روستا و قبیله‌ای در نزدیکی کربلا گرفته شده است. ظاهراً اهالی این روستا در زمان وقعه کربلا می‌خواستند به یاری امام حسین (ع) بروند، اما به موقع نرسیدند و از آن سال به بعد، دیگر شیعیان عراق و سوگواران برخی کشورهای جهان هم به آن روستا می‌روند و از آنجا تا کربلا را هروله‌کننان می‌دوند.
 
گزارش وزارت حمل و نقل عراق درباره روند تردد زائران عاشورا در کربلا

پایگاه خبری «اخبار العراق» اعلام کرد: وزارت حمل و نقل عراق، امروز، نهم شهریورماه، از ادامه خدمات‌رسانی به زائران حسینی در روز عاشورا و تلاش برای تسهیل حرکت خودروها در ساعتهای شلوغ امروز خبر داد.

سلمان صدام البهادلی، رئیس اتاق عملیات انتقال وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد: وزارت حمل و نقل عراق در ساعت‌های اوج آمد و شد زائران به خدمات خود به منظور سامان‌دهی و انتقال زائران امام حسین (ع) در شهر کربلا و بیرون از آن ادامه می‌دهد.
تأکید وزارت بهداشت عراق بر تدابیر پیشگیرانه در عاشورا/ آمادگی پلیس کربلا برای مراسم رکضه طویریج
وی افزود: عملیات انتقال افراد براساس برنامه‌های تعیین شده انجام می‌شود و حرکت خودروها در بیرون و درون شهر کربلا، روان است.

البهادلی تأکید کرد: نیروهای وزارت حمل و نقل به صورت ۲۴ ساعته در بخش‌های مختلف کربلا برای روانی حرکت اتوبوس‌ها و خودوها، حضور دارند و این وزارت‌خانه، اتوبوس‌ها و خودروهای بیشتری را در محورهایی که تعداد زائران زیاد است، قرار داده‌ است.
انتهای پیام
captcha