آسمان عربستان و بحرین بر روی همه پروازهای اسرائیلی باز است
کد خبر: 3922188
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
جرد کوشنر:

آسمان عربستان و بحرین بر روی همه پروازهای اسرائیلی باز است

«جرد کوشنر»، مشاور و داماد ترامپ اعلام کرد عربستان و بحرین موافقت کرده‌اند که آسمان خود را بر روی همه هواپیماهای رژیم صهیونیستی باز کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست مانیتور، جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا که به عنوان معمار اصلی عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات متحده شناخته می‌شود در یک مصاحبه اعلام کرد که دولت عربستان سعودی موافقت کرده است آسمان خود را به روی تمامی پروازهای رژیم صهیونیستی باز کند.

پیش‌تر، عربستان گفته بود که به درخواست امارات متحده عربی، به هواپیماهای اسرائیلی عازم امارات اجازه عبور از آسمان خود را می‌دهد اما به گفته کوشنر، این اجازه به هواپیماهایی که برای مقاصد دیگری به سمت شرق پرواز می‌کنند نیز داده شده است.

مشاور رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که بحرین نیز اجازه عبور مشابهی داده و افزود تمامی این مجوزها به معنی کاهش قابل توجه زمان پرواز از اسرائیل به کشورهای مختلف است.

قرار است چند روز دیگر توافقنامه برقراری روابط کامل میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در حضور رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید امضا شود.

کوشنر در پاسخ به این سئوال که آیا برقراری روابط سیاسی اسرائیل و امارات به معنی آن است که دولت اسرائیل از طرح خود برای انضمام بخش‌هایی از کرانه باختری منصرف شده، مدعی شد براساس طرح ما، تلاش بر این بوده که راه حل دو کشور شامل یک کشور مستقل فلسطینی اجرا شود اما اگر ما همچنان به وضعیت قبلی ادامه می‌دادیم دیر یا زود اسرائیل تمامی اراضی کرانه باختری را بلعیده بود.

عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی با واکنش منفی گسترده مسلمانان جهان روبرو شده است. روز گذشته پانصد عالم دینی، ضمن مشارکت در کنفرانس اتحادیه جهانی تحت عنوان «این پیام علمای مسلمان است»، فتوای حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.
انتهای پیام
captcha