بی‌غیرتی دینی؛ عامل دشمنی با امام حسین(ع) / توهین‌ به ساحت دین را ساده نگیریم
کد خبر: 3922287
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹

بی‌غیرتی دینی؛ عامل دشمنی با امام حسین(ع) / توهین‌ به ساحت دین را ساده نگیریم

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز به تبیین نكاتی درباره عوامل دشمنی با امام حسین(ع) پرداخت و گفت: یكی از آفت‌های زمان امام حسین(ع) افول غیرت دینی بود، وای به حال كسی كه توهین به دین را بشنود و ساده از آن بگذرد، این فرد باید در دین‌داری خود تجدیدنظر كند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 22 شهریورماه در سلسله منبرهای مجازی خود به تبیین نكاتی درباره عوامل دشمنی با امام حسین(ع) پرداخت و گفت: تبلیغات دشمنان كاری كرد كه همان مسلمانانی كه امام حسین(ع) را دعوت كرده بودند، به یاریش نیامدند.

وی افزود:‌ شهید مطهری فرمودند خدا را شكر كنید كه زمان اهل بیت(ع) نبودید؛ زیرا آن زمان حساسی بود و تبلیغات دشمن آن‌قدر زیاد بود كه متدینین فریب می‌خوردند و راه دیگری را اتخاذ می‌كردند؛ تازه برخی‌ها كه بسیار خوب بودند به حضرت علی(ع) می‌گفتند، شما را خیلی دوست داریم؛ شما خلیفه و داماد پیامبر(ص) هم هستی و به تو ایمان هم داریم ولی ما را در این جنگ‌ها داخل نكن؛ ما حاضریم كه برویم در سرحدات اسلامی با كفار بجنگیم ولی با معاویه نمی‌جنگیم ولی ما را درگیر جنگ با طلحه و زبیر نكن! چون این‌ها صحابی پیامبر(ص) و اهل جبهه و ایثارگر بودند؛ ما نمی‌گوییم شما اشتباه می‌كنید اما در این جنگ شما را یاری نمی‌دهیم و واقعاً‌ هم نیامدند و این‌گونه حضرت علی(ع) را تنها گذاشتند.

حدائق بیان كرد: امام حسین(ع) را نیز این‌گونه تحریف كردند و گفتند كه او یك خارجی است یعنی علیه خدا قیام كرده است و به همین اسم او و یارانش را شهید كردند و اهل بیت ایشان را به اسیری بردند. چرا بعد از شهادت امام حسین(ع) مردم شام جشن گرفتند، مگر مسلمان نبودند و از خدا نمی‌ترسیدند؛ دلیل آن تبلیغات بنی‌امیه بر افكار عمومی بود.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز اظهار كرد: امروز نیز اگر مراقب نباشیم، خسران عظیمی در كارنامه زندگیمان رقم می‌خورد. بیداری ما نباید زمانی نباشد كه فرصت‌ها از دست رفته باشد؛ مردم شام زمانی بیدار شدند كه امام خود را از دست داده بودند؛ مردم كوفه زمانی انقلاب كردند كه حسین‌بن علی(ع) شهید شده بود و خاندان اهل بیت(ع) اسیر شده بودند و سال‌ها بعد خواستند این مسائل را جبران كنند.

وی ادامه داد: یكی از علت‌هایی كه سبب شد امام حسین(ع) در سال 61 هجری یعنی 50 سال بعد از پیامبر(ص) قیام كند، نزول سطح معنویت در جامعه بود یعنی اگر معنویت در جامعه كمرنگ شد، شرایط خطرناك است، همچنین یكی دیگر از آفت‌های زمان امام حسین(ع) افول غیرت دینی بود. مسلمان باید نسبت به دین غیرت داشته باشد و وای به حال كسی كه توهین به دین را بشنود و ساده از آن بگذرد؛ این فرد باید در دین‌داری خود تجدیدنظر كند.

حدائق با اشاره به اهانت‌ها و هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كریم و پیامبر مكرم اسلام(ص) از سوی دشمنان اسلام و محكوم كردن چنین اقداماتی گفت: اگر به مقدسات اهانت کردند و خواب از انسان گرفته شود، باید شكر خدا كنیم؛ چرا كه غیرت دینی داریم و وای به حال كسی كه مطلب اهانت‌آمیزی نسبت به قرآن بشنود و آسوده باشد. مشكل زمان امام حسین(ع) نیز همین افول غیرت دینی بود یعنی مردم نسبت به دین بی‌تفاوت شده بودند و ارزش‌ها لگدمال می‌شد.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس اضافه كرد: چه ارزشی از امام حسین(ع) بالاتر بود؛ آن حضرت تنها به كربلا رفت و مردم آن زمان بی‌تفاوت بودند؛ حضرت بین راه خطبه خواندند و در مكه و در هر توفقگاه سخنرانی كردند، اما مردم آن زمان چه بر سرشان آمده بود كه غیرت دینی خود را از دست داده بودند؛ هشیار باشیم که افول غیرت دینی یكی از خطرات جدی اجتماعی است.

وی گفت: امروز هم نباید از شیطنت‌های دشمنان اسلام درباره دین غافل شد و ساده از آن‌ها گذشت؛ این توهین‌ها و دهن‌كجی‌ها نسبت به مقدسات دین ساده نیست و وظیفه مسئولان نظام این است كه با قاطعیت با كسانی كه به ارزش‌های دینی توهین می‌كنند در هر پست و عنوان و منصبی كه باشند، برخورد كند.

انتهای پیام
captcha