اهانت به ساحت پیامبر(ص)؛ نشانه احساس خطر دشمنان از اسلام
کد خبر: 3922313
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
امام جمعه موقت پردیس بیان کرد:

اهانت به ساحت پیامبر(ص)؛ نشانه احساس خطر دشمنان از اسلام

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به کاریکاتورهای هتاکانه‌ نشریه فرانسوی علیه پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: این اقدام جیره‌خواری آمریکا، رژیم صیهونیستی و بالابردن پرچم انفعال دشمنان مقابل گفتمان اسلامی و شکست و احساس خطر دشمنان از اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی، امام جمعه موقت شهرستان پردیس، 21 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، بیان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در روایتی می‌فرمایند که هرگاه نفس تو در برابرت سرکشی کرد، تو نیز در برابر او سرکشی کن، تا رام تو شود و نفس خود را درباره خودت فریب بده، تا فرمانبردار تو شود.

 

مجازات نفس، راه رسیدن به تقواست


وی افزود: گاهی انسان در برابر نفس کم می‌آورد و شکست می‌خورد، در این مواقع اگر می‌خواهد خودسازی کند، باید نفسش را مجازات کند. این همان چیزی است که در کتب اخلاقی از آن با عنوان «مُعاقبه» به معنای عِقاب کردن خویشتن، یاد می‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس اظهار کرد: نقل می‌کنند مرحوم آیت‌الله بروجردی نذر کرده بود اگر عصبانی شود یک سال روزه بگیرد؛ لذا وقتی یک‌ بار سر درس عصبانی می‌‌شوند، خودشان را مجازات می‌‌کنند و یک سال روزه می‌‌گیرند. این است که در این روایت حضرت سفارش کردند هرگاه نفس سرکشی کرد، تو هم در برابر آن سرکشی کن و با مجازات کردن خودت، آن را رام کن. بنابراین رعایت تقوا جامع‌ترین اقدام جهت خودسازی است.

وی تصریح کرد: تقوا دارویی است که موجب تطهیر نفس می‌‌شود. مولای متقیان علی(ع) می‌‌فرماید «إنَّ تَقوَی اللّهِ دَواءُ داءِ قُلوبِکم ... و صَلاحُ فَسادِ صُدورِکم، و طَهورُ دَنَسِ أنفسِکم» تقوای الهی داروی درد قلب‌هایتان و مایه اصلاح تباهی سینه‌‌هایتان و پاک‌کننده آلودگی جان‌هایتان است.
 
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به کاریکاتورهای هتاکانه‌ نشریه فرانسوی علیه پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: این اقدام یعنی جیره‌خواری آمریکا، رژیم صیهونیستی و بالابردن پرچم انفعال دشمنان مقابل گفتمان اسلامی و شکست و احساس خطر دشمنان از اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: دولت فرانسه با بی‌تفاوتی و تکیه بر اینکه ما آزادی بیان داریم، از این جریان عبور کرد، اما هرگونه سخنی در خصوص هلوکاست در آن کشور جرم است.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس ضمن محکوم کردن این اقدام، گفت: دولت و کشورهای اسلامی بی‌غیرتی که با عملکردشان میدان را برای این دشمنان باز کردند محکوم هستند و توقع ما از سازمان همکاری‌های اسلامی و نخبگان جهان اسلام واکنش قاطع و هوشمندانه مقابل این حرکت ذلیلانه است، زیرا عاقبت از این متقین است و این اسلام‌ستیزی گردنشان را می‌زند.


ضرورت تقویت زیرساخت‌های بومی در عرصه آموزش


حسینی با اشاره به بازگشایی مدارس، بیان کرد: مجازی شدن آموزش، همه‌گیر شده و تمام ما در این عرصه وظیفه داریم، زیرا این مجازی شدن آموزش به‌صورت موقت نیست. ورود به این عرصه به دلیل کرونا نیست، بلکه بر اساس روند آموزش و افق آینده، حداکثر پنج تا ۱۰ سال آینده به مجازی شدن کامل می‌رسیدیم، اما در حال حاضر شیوع کرونا شرایط این فعالیت را تسریع کرد و به سه تا پنج سال رسانده است.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های بومی را برای ورود به عرصه آموزش مجازی مهیا کنیم و ارتباطات را در طول سه سال آینده مهیا کرده و زیرساخت‌های بومی و امکانات متناسب را برای عدم ایجاد فاصله اجتماعی برای استفاده تمام اقشار عادلانه توزیع کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس خطاب به خانواده‌ها توصیه کرد: والدین در این پدیده نباید فرزندان را رها کنند، زیرا بسیاری به فضای مجازی نظارت ندارند و خانواده‌های بسیاری اجازه ورود فرزندان را به این فضا را نمی‌دهند و برخی بیش از حد فرزندان را رها کرده‌اند که هر دو اشتباه است.

حسینی گفت: اینکه دشمن با فکر و دل فرزندانمان چه می‌کند برای والدین باید مهم باشد، زیرا دشمنان به دنبال این هستند که فرزندانمان را شیطان تربیت کنند، به همین دلیل باید سواد فضای مجازی والدین و فرزندانمان را بالا ببریم، در این مورد نگرانی‌هایی وجود دارد که شاهد افت تحصیلی، سطح علمی باشیم، مادران باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند و در آموزش مجازی به فرزندانشان کمک کرده تا تلاش سطح علمی آن‌ها بالا برود.


خطرناک‌ترین جنگ علیه ایران


وی با تأکید بر مانور دشمنان برای جنگ جمعیتی، اظهار کرد: خطرناک‌ترین جنگ علیه ایران قوی، جنگ جمعیتی است، زیرا در سال 1335 اتفاقی افتاد و رشد جمعیت به چهار درصد رسید و این کنترل جمعیت قرار بود پنج سال ادامه داشته باشد نه اینکه تا به امروز طول بکشد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: بزرگ‌ترین جنگ علیه ایران همین جنگ جمعیتی است و امروز شاهد کاهش و پیر شدن جمعیت کشور هستیم و در این خصوص مقام معظم رهبری هشدار دادند؛ معیشت باعث نگرانی است، اما این ادعا که تمام مشکلات اقتصادی بوده، اشتباه است، زیرا اولویت نخست اقتصاد نیست.

امام جمعه پردیس با اشاره به راه‌انداری نمایشگاه جلوه‌های عاشورا در فاز ۱۱ پردیس، گفت: هیئت‌ها، مساجد، روحانیون، ائمه مساجد و... همگی تلاش کردند تا محرم و صفر را زنده نگه دارند و نمایشگاه بزرگ بصیرتی با تلاش ۲۰ روزه شبانه‌روزی در فضایی گسترده برپا شده و از روز دوشنبه افتتاح خواهد شد و طی ۱۰ روز در این فاز اجرا می‌شود.

نسا نژادزارع
انتهای پیام
captcha