مستند «نعره‌های حیدری» در ایکنا رونمایی می‌شود
کد خبر: 3927434
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

مستند «نعره‌های حیدری» در ایکنا رونمایی می‌شود

«نعره‌های حیدری» عنوان مستندی درباره راهپیمایی اربعین است که فردا 15 مهرماه با حضور کارگردان و تهیه‌کننده در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایکنا، آیین رونمایی مستند «نعره حیدری»، فردا ۱۵ مهرماه در سالن شهید تقوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار خواهد شد.
 
در این مراسم علی مؤمنی، کارگردان و محمد سامان، تهیه کننده حضور داشته و بعد از نمایش فیلم به سؤالات مطرح شده پاسخ خواهند داد. این مستند امروز در سامانه‌های اشتراک گذاری فیلم بارگذاری شده است.

همچنین، مستند نعره حیدری، روایتی از حضور زائران پاکستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین است. هر ساله چند هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی با همه سختی و مرارت پیشرو از شهر‌هایی مانند کویته، هرات و ... ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند تا به مرز ایران و پاکستان در میرجاوه سیستان و بلوچستان برسند و از آنجا به سمت کربلای حسینی حرکت کنند. با توجه به جمعیت فراوان زوار، نیرو‌های مردمی امکانات رفاهی را در مرز میرجاوه در نظر گرفته‌اند و به استقبال از این زوار می‌پردازند.

این مستند کوشیده است تا بخشی از این ماجرای عاشقانه را روایت کند. روایت دل‌دادگی زوار پاکستانی برای زیارت سیدالشهدا(ع) از یک سو و خادمانی که می‌توانستند در این ایام در مسیر اربعین گام بردارند، اما خدمت به زوار حسینی را در آن سوی کشورمان برگزیدند.

همچنین، این مستند، فردا ساعت ۱۲ ظهر در ایکنا نمایش و پس از فیلم، جلسه پرسش و پاسخ با حضور عوامل اثر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha