عکس | دسته‌های زنجیرزنی در بین‌الحرمین
کد خبر: 3927855
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

عکس | دسته‌های زنجیرزنی در بین‌الحرمین

دسته‌های عزاداری حسینی به منظور تجدید میثاق با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادر گرامیشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) یکی پس از دیگری وارد حرمین مطهر شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، این دسته‌های عزاداری از بیشتر استان‌های عراق و مطابق برنامه زمانی و مکانی بخش شعائر و موكب‌هاى حسینی وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی آمده‌اند.

عزاداران با برپایی این مراسم با حضرت سیدالشهدا(ع) تجدید بیعت کردند. این مراسم در میان تدابیر پیشگیرانه شدیدی از سوی مسئولان یا خادمان دو آستان صورت می‌گیرد و همه پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده از سوی مرجعیت عالی دینی و نهادهای ذی‌ربط مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی و اتخاذ همه راه‌های پیشگیرانه اعم از پوشیدن دستکش و زدن ماسک و ضدعفونی‌ کردن به منظور جلوگیری از شیوع کرونا رعایت می‌شود.

ریاض نعمه السلمان، رئیس بخش شعایر و موكب‌های حسینی، در گفت‌وگو با شبکه جهانی الکفیل گفت: برنامه دسته‌های عزاداری (زنجیرزنی) از رویدادهای عزاداری رایج در اربعین است. نقطه آغاز حركت این دسته‌ها از خیابان قبله امام حسین(ع) بود و عزاداران گريه‌كنان با مرثیه‌خوانی و زنجیرزنی با عبور از بین‌الحرمین به سمت صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام حرکت کردند.

دسته‌های زنجیرزنی به شکل دو خط طولانی از عزاداران است که به موازات یکدیگر حرکت می‌کنند و در میان آنها تعدادی از جوانان پرچم‌هایی را برافراشته و به نقاره‌زنی و نواختن دمام با صدای بلند اقدام می‌کنند و همزمان جمعى از زائران گرامی در دو طرف خیابان با شور بسیار به نظاره دسته‌های عزاداری حسینی مى‌ايستند.

انتهای پیام
captcha