مراسم «شب یاری پیامبر(ص)» در سودان برگزار شد + عکس
کد خبر: 3933191
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

مراسم «شب یاری پیامبر(ص)» در سودان برگزار شد + عکس

اتحادیه علما و ائمه جماعات سودان در محکومیت اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) مراسمی را با عنوان «شب یاری پیامبر(ص)» در خارطوم برگزار کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در مراسم «شب یاری پیامبر(ص)» که شامگاه سه‌شنبه 13 آبان ماه، در خارطوم، پایتخت سودان برگزار شد، صدها نفر از مردم این کشور در یکی از میدان‌های اصلی پایتخت تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون یاری پیامبر اسلام(ص) و اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون شعر و سرود، اهانت به پیامبر اعظم را محکوم کردند.
 
«عمر عبدالرحمان»، عضو اتحادیه علما و ائمه جماعات سودان، در سخنانی گفت:‌ کاریکاتوریست‌های غربی در اروپا و دیگر مناطق جهان جرئت پیدا کرده‌اند که تصاویر اهانت‌آمیزی را از پیامبر اسلام(ص) ترسیم کنند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. پیامبر اسلام(ص) حق احترام و تقدیر بر گردن بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان دارد.
 
در همین راستا، محمد حسن، استاد عقاید و فقه اسلامی دانشگاه اسلامی آفریقا نیز خواستار تداوم برگزاری برنامه‌های دوستی با پیامبر(ص) شد و گفت:‌ غرب باید بداند که با هتک حرمت مقدسات ما، آزادی‌های آنها به پایان می‌رسد.
 
بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) در فرانسه و حمایت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، از این اقدام موهن، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است. به طوری که برخی کشورهای اسلامی واردات کالاهای فرانسوی را تحریم کرده‌اند.

در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید:
 
انتهای پیام
captcha