معضل انتخاب واحد «آشنایی با قرائت قرآن» تا پایان ترم
کد خبر: 3939323
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
ایکنا پیگیری می‌کند/

معضل انتخاب واحد «آشنایی با قرائت قرآن» تا پایان ترم

آذرماه به نیمه رسیده و از روزهای آغازین دی‌ماه، امتحانات پایان ترم دانشجویان آغاز می‌شود، اما شنیده‌ها حاکی از پابرجایی مشکل واحد «آشنایی با قرائت قرآن» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

به گزارش ایکنا، حدود  15روز به آغاز امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها باقی مانده است. سرانجام درس «آشنایی با قرائت قرآن» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی را پیگیر شدیم، مشکلی که در پی تغییر سیستم انتخاب واحد، در این مرکز علمی روی داده است و غالب دانشجویان مقطع کارشناسی نتوانستند این درس را انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید:


بنا بود با انتخاب واحد دانشجویان سال اولی، کلاس‌های خالی، تکمیل ظرفیت شوند، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که با انتخاب‌واحد دانشجویان جدید، وضعیت این کلاس‌ها تفاوت چندانی نکرده و شاید به کلاسی که دو دانشجو داشته، تنها یک نفر اضافه شده باشد.

هر ترم حدود 130 کلاس درس قرآن در این مرکز دانشگاهی برگزار می‌شود، اما با سیستم مجازی جدید دانشگاه، هر کلاس فقط برای یک تا چهار نفر قابل رؤیت است. عدم تکمیل ظرفیت کلاس‌ها حتی با وجود انتخاب واحد دانشجویان جدید، حکایت از آن دارد که این واحد برای این عده از دانشجویان نیز در سیستم انتخاب‌واحد نمایش داده نشده و برخلاف ترم‌های گذشته که حتی در لحظات اولیه، ظرفیت تکمیل می‌شد، تا آخر ترم نیز این ظرفیت به حد نصاب نرسیده است.

انتظاری که داشتیم اتفاق نیفتاد

اسدالله بیات، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: تا حدودی ظرفیت کلاس‌ها تکمیل شده، اما انتظاری که داشتیم اتفاق نیفتاد. دانشجویان باید کدهایی را وارد می‌کردند که با آن آشنایی نداشتند. واحدهای دیگر را اخذ کردند و جایی برای انتخاب درس قرآن باقی نماند.

بیات با بیان اینکه ترم آینده با برگزاری کلاس‌های بیشتر این مشکل حل می‌شود، افزود: ترم بعد نیز با سامانه آموزشیار کار می‌شود. مقرر شده تا کد جدیدی که برای همه قابل دیدن است، تعریف شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این اتفاق فقط برای درس قرآن افتاد؟ گفت: برای تمامی دروس عمومی این اتفاق افتاده است. نه تنها درس قرآن، بلکه زبان انگلیسی، معارف و ... نیز با این مشکل مواجه‌اند.

به گزارش ایکنا، بهمن‌یار، مدرس قرآن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نیز در این رابطه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، پیشتاز کار قرآنی بوده و هیچ فردی در کشور اسلامی جلوی کار قرآنی را نمی‌گیرد. در یک دانشکده دیگر، ناگهان در تاریخ اول آذرماه، 42 نفر به کلاس اضافه شدند، اما بعضی از کلاس‌ها نیز اینگونه خالی از دانشجو است. در حال رفع مشکل هستند. فرصتی تا پایان ترم باقی نمانده و اساتید با کلاس‌های جبرانی، کلاس‌های برگزار نشده آبان و آذرماه را جبران می‌کنند.

بهمن‌یار گفت: آخرین خبری که در این باره شنیده‌ام این است که به زودی درباره کلاس‌هایی که به حد نصاب نرسیده‌اند، تصمیم‌گیری می‌شود.

هیچ مشکلی وجود ندارد

گنجی، رئیس اداره امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نیز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مشکل رفع، و سایت به‌روز شده؛ اما بسیاری از اساتید و دانشجویان نشانی سایت را اشتباه وارد می‌کنند، باید به واحد انفورماتیک مراجعه تا مشکلشان حل شود. کلاس‌هایی که ظرفیتشان تکمیل نشده در هم ادغام می‌شوند.

یک ترم گذشت و درس قرآن در سیستم‌ نرم‌افزاری دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان نمایش داده نشد. آیا بهتر نبود در چنین شرایطی که بر لزوم در خانه ماندن و قرنطینه تأکید می‌شود، همراه با تغییر این سیستم کدهای دروس نیز یا راهنمایی برای انتخاب واحد در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت، تا لزومی هم به مراجعه آن‌ها به واحد انفورماتیک نباشد، برخی از دانشجویان ترم آخر را می‌گذرانند، و باید درس قرآن را در همین ترم دریافت می‌کردند. احتمالا بخش آموزش همکاری لازم را با این افراد خواهد داشت، اما فرصت یادگیری مهارت قرائت قرآن را برای عده‌ای از دست دادیم.

انتهای پیام
captcha